Konkurencija je mač sa dvije oštrice u radnom okruženju. Može biti moćan motivator koji omogućava zaposlenima da oslobode svoj potencijal i pruže najbolje rezultate, što doprinosi uspjehu kompanije.
Međutim, ako se loše upravlja, može da uzrokuje stres, uništi timski rad i smanji produktivnost, što šteti poslovanju.
Ključ je u postizanju ravnoteže i održavanju konkurencije laganom i prijateljskom. Evo četiri efikasna načina da pomognete svom timu da razvije pozitivno konkurentsko okruženje.
Organizujte aktivnosti za timove
Ako želite da probudite uzbuđenje, kreativnost i možda čak i smijeh kod svojih zaposlenih, razmislite o organizovanju izazovnih i zanimljivih timskih aktivnosti. Na primjer, organizujte kviz večeri koji naglašava prekretnice kompanije, kancelarijsku kulturu i zabavne činjenice o svakom odjeljenju.
Strategijske igre, poput društvenih igara, lova na blago, escape room izazova i pantomime, takođe podstiču zabavnu i zdravu konkurenciju među zaposlenima. Možete osmisliti i takmičenja u predlaganju novih proizvoda ili usluga kako biste podstakli inovacije. Pored toga, karaoke večeri i zabavni izleti puni igara omogućavaju zaposlenima da se bolje povežu i otkriju skrivene talente.
Podstičite međusobno priznavanje
Da li ste znali da više od 80% zaposlenih radi vrijednije kada se osjeća cijenjeno? Uspostavljanjem kulture međusobnog priznavanja možete podići moral zaposlenih i inspirisati ih da dosljedno pružaju kvalitetan rad. Kao lider, dajte dobar primjer priznavanjem individualnih i timskih napora tokom sastanaka i kroz interne komunikacione kanale. Također možete postaviti zid slavnih kako biste javno istakli zaslužne zaposlene.
Jednostavno "Odlično urađeno" ili "Hvala na trudu" može napraviti ogromnu razliku. Međutim, možete poruku da učinite specifičnijom i personalizovanijom kako biste dodali iskrenost i uticaj, prenosi Ekapija. Da biste podstakli međusobno priznavanje, omogućite članovima da nominuju svog "zaposlenog mjeseca". Nakon toga, zamolite nekog zaposlenog da napravi video u kojem kolege iznose pohvale za tu osobu. Ovakvi gestovi čine da se zaposleni osjećaju cijenjeno i motivisani su da postanu sljedeći najbolji zaposleni.
Nudite podsticaje
Pored lijepih riječi, ponudite atraktivne podsticaje kako biste motivisali zaposlene da daju svoj maksimum. Na primjer, oni sa najvećom prodajom mogu da dobiju potpuno plaćeno putovanje. Također, možete da dodjeljujete novčane nagrade, trofeje ili plaćene slobodne dane najboljim radnicima. Druge opcije uključuju ručak sa rukovodiocima, poklon-vaučere i rad od kuće.
Davanje karata za predstave, koncerte ili sportske događaje omogućava zaposlenima da se bave svojim interesovanjima van posla. Spa dani i neformalne zabave omogućavaju timovima da se opuste i obnove energiju. Također, promovišite zdravlje i fitnes obezbjeđivanjem članstava u teretanama ili sponzorisanjem časova fitnesa.
Ponudite kvalitetne programe obuke kao podsticaje za lični i profesionalni razvoj. Finansiranje i podsticanje zaposlenih za završetak sertifikacionih kurseva ili prisustvo velikim konferencijama predstavlja dugoročnu investiciju koja koristi i zaposlenima i kompaniji. Fokusirajte se na pružanje podsticaja umjesto oduzimanja privilegija onima koji nisu ostvarili očekivanja, i pružite konstruktivnu povratnu informaciju kako bi i oni mogli da uživaju u istim mogućnostima.
Mjerenje i unapređenje
Da biste izbjegli potencijalne izvore sukoba i kontroverzi, praktikujte dijeljenje metrika u realnom vremenu. Na taj način zaposleni znaju kako se ocijenjuje njihov rad i da imaju jednake šanse za osvajanje nagrada. Transparentnost takođe povećava njihovo povjerenje u kompaniju.
Redovno pregledajte odabrane aktivnosti i sisteme priznanja kako biste utvrdili da li su još uvijek efikasni. Prikupite povratne informacije od zaposlenih kako biste istražili nove načine za unapređenje programa. Možda ćete željeti da razmotrite i da li su se vaši ciljevi promijenili. Da li želite da smanjite fluktuaciju zaposlenih, podstaknete prodajne timove na povećanje prihoda ili poboljšate timsku saradnju?
Razumijevanje ciljeva i identifikovanje praznina može vam uštedjeti vrijeme i resurse dok održavate zdravu konkurenciju na poslu.
Iako konkurencija može da izazove napetost i konflikte među zaposlenima, ako se pravilno sprovede, ona podstiče produktivnost i rast. Implementacijom raznovrsnih i zanimljivih timskih aktivnosti sa podsticajima, izgradnjom kulture međusobnog priznavanja i kontinuiranim praćenjem rezultata, možete njegovati konkurentsko okruženje koje motiviše zaposlene i stvara nove poslovne uspjehe. Živjela konkurencija u kojoj svi pobjeđuju!
(Vijesti.ba)