16.12.2024 / 22:23 Zanimljivosti - Za sve poduzetnike

Pet uobičajnih izazova pri stvaranju imena za brend

Pet uobičajnih izazova pri stvaranju imena za brend
Foto: Ilustracija

Davanje imena brendu važan je korak za svakog poduzetnika i dolazi s jedinstvenim skupom izazova.

Ime koje odaberete govori puno o vašem brendu. Može potencijalnim kupcima reći tko ste. Trebalo bi biti jednostavno, ali i intrigantno. I vaše ime mora omogućiti kontinuirani rast, širenje i evoluciju.

Budući da riječi imaju značenje, a imena moć, vaše bi ime trebalo biti nezaboravno i dojmljivo. Trebalo bi privući ljude i potaknuti ih da žele naučiti više o vašem brendu, prenosi Financa ba. Trebao bi ispričati priču koja stvara trenutnu emocionalnu reakciju kod ljudi – stoga se pobrinite da bude pozitivna.

Sjajno ime spoj je strategije, lingvističke analize, istraživanja i kreativnosti, sve to kako bi se isporučila jasna poruka o tome tko ste i zašto ste drugačiji.

Ali nakon što napravite popis mogućih imena zbog kojih ste sretni, vaš posao još nije gotov. Prije nego što se odlučite da je upravo taj naziv pravi i potrošite vrijeme i novac na reklamiranje svog novog imena, riješite ovih 5 elemenata:

1. Provjerite dostupnost domene
Dakle, napravili ste popis imena koja dobro zvuče i izgledaju sjajno, ali kada idete vidjeti je li dostupan URL, shvatite da je već zauzet. Mogla bi ga već koristiti druga kompanija ili bi ga netko drugi jednostavno mogao posjedovati – ljudi stalno kupuju domene, posebno one s kratkim nazivima, samo da bi ih mogli preprodati.

Kada tražite domenu, pokušajte je pronaći s ekstenzijom .com umjesto nekom manje poznatom. Nastavak .com je vjerodostojniji, posebno za ljude koji nisu posebno upućeni u tehnologiju. Također, vaša će domena zvučati autoritativnije jer ljudi pretpostavljaju da su te domene ozbiljnije i legitimnije.

Ali morate razumjeti da ne možete dobiti domenu koja je prava riječ ili čak dvije spojene riječi – većina njih je na prodaju i mogu koštati milijune dolara. Jedna od alternativa je dodati još jednu riječ imenu domene kako biste vidjeli je li dostupna. Na primjer, Tesla je koristio domenu teslamotors.com dugi niz godina dok nije uspio dobiti tesla.com

Također, nemojte birati naziv svoga branda na temelju dostupnosti domene — ne biste trebali birati ili mijenjati naziv svoga branda samo zato što je domena besplatna.

2. Razmislite kako će zvučati URL
Kada pronađete URL koji je dostupan (ili imate budžet za kupnju postojećeg), provjerite zvuči li dobro, piše li se i čita li se lako. U većini slučajeva ne bi trebalo biti nikakvih problema – osim ako shvatite da bi URL zapravo mogao imati lošu konotaciju.

3. Nemojte zanemariti probleme sa zaštitnim znakovima
Jedna od najvećih zamki na koje firme nailaze je pronalaženje imena koje je dostupno za legalnu upotrebu. Stoga je bitno izvršiti provjeru zaštitnog znaka prije nego što krenete naprijed s imenom. Iako biste mogli biti u iskušenju reći da ćete to učiniti kasnije, nekoliko kompanija se suočilo s tužbama. Potencijalna pravna bitka nije jedini problem na koji možete naići. Rebranding je skup, ometajući i izaziva zbunjenost kupaca. Morat ćete razviti novi identitet branda i potencijalno opozvati sve lansirane proizvode.

4. Pristupite “višejezično“
Nakon što ste uložili toliko vremena u pronalaženje pravog imena, posljednja stvar koju trebate je zaljubiti se u ime koje ima neprikladne ili uvredljive konotacije za neko vaše ciljano tržište. Prije nego što se potpuno odlučite za ime, razmislite je li prikladno za misiju vaše robne marke i kulture s kojima ćete se povezivati. Najbolji način da to učinite je angažiranje lingvističkog stručnjaka koji može napraviti potpunu analizu vašeg imena ili to možete učiniti sami istražujući prevedeno značenje vašeg imena u različitim kulturama.

5. Razmislite kako će ga drugi izgovarati i pisati
Budite što kreativniji kada razmišljate o idejama o nazivu za svoju kompaniju, uostalom, želite da se ističe i da privuče svoju publiku. Mnogi klijenti žele da im ime bude privlačno, ali moraju biti sigurni da će njihova publika shvatiti namjeru. Ako su pravopis ili izgovor zbunjujući, vaši vas klijenti možda neće moći pronaći – ili neće moći razumjeti o čemu se zapravo radi u vašem poslovanju.

Razmislite o nazivima robnih marki poput Cerave, Levi’s, Nike. Možda mislite da znate kako se to treba izgovarati, ali brzo pretražite Google i možda ćete otkriti da ste u krivu. Stoga, prije nego što se odlučite za ime, raspitajte se da vidite kako ga ljudi izgovaraju.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo