Od 2019. Booking.com iskorištavao je svoj tržišni udio, u rasponu od 70 do 90 posto, kako bi hotelima nametao nepravedne uslove za cijene smještaja, objavio je španski regulator CNMC, prenosi HINA.
Hoteli ne smiju na vlastitim internetskim stranicama nuditi niže cijene od onih na Booking.comu, utvrdio je CNMC, a Booking.com može jednostrano i bez konzultacija odrediti popuste na njihove sobe. Platforma također prisiljava hotele da eventualne tužbe podnose na sudovima u Nizozemskoj, dodali su regulatori.
Digitalna kompanija istovremeno je potiskivala konkurenciju u sektoru rezervacije smještaja na internetu, utvrdio je CNMC, prema saopćenju objavljenom u utorak, i izrekao Booking.comu dvije novčane kazne od po 206.6 miliona eura. Booking Holdings, krovna kompanija Booking.coma, najavio je žalbu, naglasivši da se ne slaže s "ishodom CNMC-ove istrage", prema riječima glasnogovornika.
Smatraju i da bi se spor trebao rješavati na temelju Zakona o digitalnim tržištima EU-a.
Grupa se može žaliti španskom višem sudu, napomenuo je pak regulator. CNMC je otvorio istragu na temelju žalbi Španskog udruženja upravitelja hotela (AEDH) i Madridskog hotelskog poslovnog udruženja iz 2021. godine.
Booking Holdings odvojeno je u četvrtak naznačio da očekuje slabiju potražnju za smještajem u trećem tromjesečju.
Vremenski razmak između rezervacije smještaja i dolaska gostiju skratio se već u drugom tromjesečju, a u razdoblju od jula do septembra bit će još kraći, utvrdili su u razgovoru s analitičarima nakon objave poslovnih rezultata.
Duži vremenski razmak signalizira dobru popunjenost, tumači Reuters. Kompanija predviđa da će broj noćenja u trećem tromjesečju biti za tri do pet posto veći nego lani. U drugom tromjesečju uvećan je za 7,1 posto, a prošlog ljeta za 14,9 posto.
Izvijestili su da im je ukupni prihod u razdoblju od aprila do juna porastao za 7.3 posto, na 5.86 milijardi dolara. Neto dobit uvećana je za 17,8 posto i iznosila je 1,52 milijarde dolara.
(Vijesti.ba)