Dobra infrastruktura javnog prevoza oproban je bečki recept za smanjenje automobilskog saobraćaja i postizanje ekoloških ciljeva.
Ukupno će biti modernizovano 9.000 metara tramvajske mreže. Najveći projekt je onaj u glavnoj ulici u okrugu Simmering gdje će se modernizirati 1.400 metara pruge. Upravo ovdje će biti testirana nova takozvana „zelena“ pruga.
Umjesto trave bit će sađen žednjak, koji je jednostavniji za održavanje i cjenovno povoljniji. Osim toga je otporniji na vanjske utjecaje, a ne mora se često ni zalijevati. Dijelovi pruge s tom biljkom bit će testirani i evaluirani do kraja 2023. Ako rezultati budu zadovoljavajući, pruge će od 2024. biti ozelenjivane žednjakom.
Bečka tramvajska mreža zasad raspolaže s više od osam kilometara „zelenih“ pruga. Kako je potvrdio direktor poduzeća Wiener Linien Günter Steinbauer, neprestano se radi na povećanju udjela ozelenjenih pruga.
- Takve pruge ne obogaćuju samo optički sliku grada, nego djeluju i pozitivno na mikroklimu snižavajući temperaturu okoline - naveo je Steinbauer.
Pri širenju i modernizaciji tramvajskih pruga koriste se električni građevinski strojevi te reciklirani beton, sve s ciljem minimiziranja štetnih emisija ugljendioksida.
Radovi na održavanju i modernizaciji tramvajskih pruga održavaju se tokom ljetnih mjeseci, odnosno školskih praznika kada je manje putnika.
Prošle su godine tramvaji u Beču prešli ukupno 23,3 miliona kilometara. Oko 172 kilometra duga tramvajska mreža, šesta po veličini na svijetu, jako je opterećena što iziskuje neprestanu modernizaciju, prenosi Eurocomm-PR Sarajevo.
(Vijesti.ba / FENA)