23.04.2025 / 07:01 Zanimljivosti - Direktor OpenAI-ja

Altman: Molim Vas, nemojte ChatGPT-u govoriti dvije riječi, to nas košta desetke miliona dolara!

Altman: Molim Vas, nemojte ChatGPT-u govoriti dvije riječi, to nas košta desetke miliona dolara!
Foto: Agencije
Izvršni direktor OpenAI-ja, Sam Altman, priznao je da su i najjednostavniji upiti ChatGPT-ju iznenađujuće skupi. Čak i izrazi kao što su "molim te" i "hvala" koje napišete ovom chatbotu, kompaniji mogu donijeti značajne troškove kad je u pitanju električna energija.

Altmana je na X-u jedan korisnik pitao o finansijskom utjecaju koji pristojnost prema umjetnoj inteligenciji može imati na operativne troškove OpenAI-ja.

"Deseci miliona dolara dobro potrošenih", napisao je, pa dodao: "Nikad ne znate."



Chatbotovi kao što je ChatGPT koriste velike jezične modele (LLM) koji se oslanjaju na obimnu kompjutersku infrastrukturu smještenu u podatkovnim centrima. Takvi modeli zahtijevaju hiljade grafičkih procesora (GPU) kako bi učinkovito radili. GPU-ovi izvode ogromne količine paralelne obrade za tumačenje upita i generisanje odgovora u stvarnom vremenu. Napajanje tih podatkovnih centara zahtjeva ogromne količine električne energije.

Procjenjuje se da generisanje jednog odgovora umjetne inteligencije, kao što je manji email ili odlomak, može potrošiti čak 0,14 kilovatsati energije, što se može usporediti s držanjem 14 LED sijalica upaljenim jedan sat. S obzirom na to da dnevno umjetna inteligencija primi brojne upite, kumulativna potrošnja energije postane značajna.

Navedeni podatkovni centri već sada čine otprilike 2 % ukupne potrošnje električne energije na globalnom nivou. S obzirom na to da se umjetna inteligencija sve više i brže širi, a potražnja za uslugama kao što je ChatGPT je sve veća, stručnjaci upozoravaju da bi taj postotak mogao značajno narasti u sljedećih nekoliko godina, prenosi Jutarnji list.

I dok neki smatraju da su ljubazne interakcije s chatbotovima nepotrebne, nekoliko stručnjaka za umjetnu inteligenciju tvrdi da ljubaznost značajno pozitivno oblikuje interakcije s umjetnom inteligencijom.

Direktor dizajnerskog tima za Microsoft Copilot, Kurtis Beavers, tvrdi da upiti puni poštovanja "pomažu u stvaranju rezultata punih poštovanja". Kako kaže, pristojna interakcija s chatbotovima ne odražava samo dobre manire nego i aktivno utječe na to kako će oni odgovoriti te postavlja konstruktivniji i profesionalniji ton interakcije.

"Kada primijeti ljubaznost, vjerovatnije je da će uzvratiti pristojno", navodi Microsoft WorkLab.

Ljubaznost prema umjetnoj inteligenciji je sve češća, a anketa iz 2024. je pokazala da čak 67 % Amerikanaca ljubazno razgovara s chatbotovima. Većina njih, 55 %, vjeruje da je ljubaznost etički ispravna, a 12 % je šaljivo istaklo da njihova pristojna interakcija služi kao osiguranje od potencijalne pobune umjetne inteligencije.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo