Razvoj vještačke inteligencije, robotike i automatizovanih sistema mijenja način na koji kompanije posluju, smanjujući potrebu za ljudskim radom u određenim sektorima. Poslovi koji se oslanjaju na ponavljajuće zadatke i manualni rad među prvima su na udaru, dok oni koji zahtijevaju kreativnost, kritičko razmišljanje i emocionalnu inteligenciju imaju veću vjerovatnoću da opstanu.
Jedna od industrija koja će doživjeti najveće promjene je maloprodaja. Sve veća prisutnost samoposlužnih kasa i automatizovanih trgovina smanjuje potrebu za ljudima koji rade na kasama. Kompanije poput Amazona već testiraju prodavnice bez zaposlenih na kasama, gdje kupci jednostavno uzimaju proizvode s polica i izlaze, dok im se račun automatski obračunava putem aplikacije.
Tradicionalne prodavnice koje ne prate ovaj trend mogle bi se suočiti s padom potražnje za radnicima, dok će poslovi vezani za digitalnu trgovinu i logistiku rasti.
Transportna industrija je takođe pred velikim promjenama. Razvoj autonomnih vozila prijeti milionima radnih mjesta vozača kamiona, taksista i dostavljača. Kompanije poput Tesle i Wayma već testiraju samovozeće kamione i automobile, a mnoge logističke firme ulažu u tehnologiju koja bi smanjila potrebu za ljudskim vozačima. Iako se potpuna automatizacija ovog sektora još uvijek suočava s regulatornim izazovima, jasno je da će u narednim godinama potreba za vozačima značajno opasti.
Radnici u proizvodnji već duže vrijeme osjećaju pritisak automatizacije. Fabrike širom svijeta sve više prelaze na robotske sisteme koji mogu obavljati fizički zahtjevne zadatke brže, preciznije i bez umora. Automobilska industrija, koja je nekada zapošljavala milione radnika u proizvodnim pogonima, sada koristi robote za sastavljanje vozila, smanjujući potrebu za ljudskom radnom snagom. Poslovi koji su nekada bili ključni za industrijsku proizvodnju sada postaju višak, dok se očekuje rast potražnje za radnicima u inženjerskim i programerskim sektorima koji dizajniraju i održavaju ove sisteme.
Sektor administracije i kancelarijskog poslovanja također se suočava s promjenama. Programi bazirani na vještačkoj inteligenciji sve više preuzimaju zadatke poput obrade podataka, vođenja evidencije i komunikacije s klijentima.
Virtualni asistenti i automatizovani chatbotovi postaju sve sofisticiraniji, smanjujući potrebu za sekretaricama, administrativnim radnicima i agentima korisničke podrške. Firmama je isplativije ulagati u tehnologiju koja može obavljati ove zadatke bez potrebe za platama, beneficijama i godišnjim odmorima.
Ipak, iako određeni poslovi nestaju, istovremeno se otvaraju nova radna mjesta koja prije nisu postojala. Potražnja za programerima, stručnjacima za cyber sigurnost, analitičarima podataka i specijalistima za održavanje automatizovanih sistema će rasti. Oni koji budu spremni da se prilagode, uče i usvajaju nove vještine imat će priliku da pronađu svoje mjesto u budućem tržištu rada.
(Vijesti.ba)