Ministarstvo pravde Sjedinjenih Američkih Država tužilo je vlasnika i operatera tankera sa sjedištem u Singapuru, koji je ranije ove godine udario u most Francis Scott Key u Baltimoru.
Tužba je podnesena u srijedu. Ministarstvo pravde SAD-a traži 100 miliona dolara od Grace Ocean Privatea i Synergy Marine Privatea, vlasnika i operatera broda koji je udario u most u martu nakon nestanka struje. Udar je doveo do urušavanja mosta, pri čemu je poginulo šest radnika na konstrukciji i blokirana je velika američka luka.
“Ovom građanskom tužbom Ministarstvo pravde radi na tome da osigura da troškove čišćenja kanala i ponovnog otvaranja luke Baltimore snose kompanije koje su uzrokovale nesreću, a ne američki porezni obveznici”, rekao je američki državni tužilac Merrick Garland u izjavi.
“Ministarstvo pravde je predano tome da odgovorni za uništenje mosta Francis Scott Key budu adekvatno kažnjeni za to”, dodao je.
U međuvremenu, glavni zamjenik pomoćnika državnog tužioca Benjamin Mizer rekao je da je sudar direktno povezan s nemarom kompanija.
U saopštenju je rekao da su vlasnik i operater tankera M/V Dali, dugog 300 metara, „dobro znali za probleme s vibracijama na brodu koji mogu izazvati kvar na struji“.
„Umjesto da preduzmu neophodne mjere opreza, uradili su suprotno“, rekao je.
„Zbog nemara, lošeg upravljanja, a ponekad i želje da smanje troškove, konfigurisali su električne i mehaničke sisteme broda na način koji je onemogućavao tim sistemima da brzo povrate pogon i kormilarenje nakon nestanka struje“, rekao je Mizer.
On je dalje opisao niz neuspjeha koji su doveli do katastrofe.
Grace Ocean i Synergy Marine podnijeli su pravnu tužbu ranije ove godine, tražeći ograničenje svoje odgovornosti na 44 miliona dolara. Rok za osporavanje tog ograničenja je 24. septembar.
Tužba podnesena u srijedu posebno se fokusira na troškove vezane za hitnu reakciju, čišćenje ruševina i ponovno otvaranje luke Baltimore.
To se ne odnosi na troškove obnove mosta, koji se procjenjuju između 1,7 i 1,9 milijardi dolara.
Pravni postupak vlade dolazi samo dan nakon što su porodice žrtava koje su poginule na mostu objavile svoje planove za pokretanje pravnog postupka protiv vlasnika i operatera.
Svih šest žrtava bili su imigranti koji su radili ranu jutarnju smjenu na mostu u vrijeme sudara. Njihova tijela kasnije su izvukli ronioci za spašavanje.
Maria del Carmen Castellon, čiji je muž Miguel Luna ubijen, apelovala je da bude pravda na novinskoj konferenciji u srijedu.
“Na taj dan otvorila se rana u mom srcu koja nikada neće zacijeliti, nešto što ne bih poželjela nikome”, rekla je Castellon na španskom, dok je prevodilac preveo njene riječi.
Nekoliko lokalnih zvaničnika i kompanija su, također, tužili Grace Ocean i Synergy Marine, a očekuje se da će biti još tužbi.
(Vijesti.ba)