25.06.2024 / 15:34 BiH - Asfaltira se kružni tok

IX transverzala pozitivan primjer: Radovi se privode kraju

Postavlja se prvi sloj asfalta na novom kružnom toku u ulici Džemala Bijedića, u ovoj godini će se od GRAS-a moći voziti na autoput.

Poručio je ovo ministar saobraćaja KS Adnan Šteta uz informaciju da je počelo postavljanje prvog sloja asfalta na novoizgrađenom kružnom toku u ulici Džemala Bijedića, koji spaja ulicu Ive Andrića, Džemala Bijedića i IX transverzalu.

- Nakon što se završi postavljanje prvog sloja asfalta, uslijedit će radovi na postavljanju nove rasvjete, uređenju humusa i radovi na trotoarima, kako bi sve bilo spremno za završni sloj asfaltiranja i završetak radova, o čijem ćemo terminu javnost blagovremeno obavijestiti. Ovaj kružni tok je još jedan veliki projekt Ministarstva saobraćaja koji će činiti veliku cjelinu: od Grasa do autoputa, navodi Šteta i dodaje:

- Šta smo izgradili u toj cjelini? Proširili saobraćajanicu u ulici Džemala Bijedića sa dvije na četiri trake, izgradili kružni tok na tom dijelu, kao i kružni tok kod Grasa. Izgrađen je most. Gradi se saobraćajnica sa četiri trake koja spaja IX transverzalu i Autoput, kao i kružni tok na IX transverzali. Svi ovi projekti zajedno čine jednu cjelinu koja će rasteriti gužve i omogućiti kvalitetniju povezanost sa autoputem i unaprijediti kvalitet života. Na svim navedenim projektima bilo je mnogo izazova, jedan po jedan projekt smo završavali, tako da će cjelina od Grasa do Autoputa u potpunosti biti u ovoj godini biti na raspolaganju svim građanima.

Deveta transverzala, zajedno sa njenim spojem na autoput je jedan od najvećih projekata cestovne infrastrukture. Ova transverzala je dobar primjer u kojem smjeru bi mogla ići gradnja ostalih dionica. Jedan od razloga što će IX transverzala biti okončana kao uspješan projekat leži u načinu njenog planiranja, projektovanja i gradnje. Kao što se vidi na fotografijama saobraćajnica je 'podignuta' na stubove čime su izbjegnuta rušenja, prepravke, uništavanje zelenih površina, sporovi. Zato je gradnja na stubovima postala standard u savremenom svijetu.

Upravo je, prema riječima struke, nedostatak ovakvih rješenja glavna manjkavost Nacrta Urbanističkog plana KS, koji u nekim svojim dijelovima nije promijenjen na planove iz 80-ih godina prošlog stoljeća. Primjer Devete mogao bi poslužiti kao rješenje za Prvu transverzalu, gdje odavno postoji prijedlog da se jedan dio trase digne na stubove i izmjesti na desnu stranu gdje je planirana privredna zona, a privredna zona na mjesto gdje je planirana saobraćajnica.

Argument da bi takvo rješenje moglo biti skuplje ne stoji, iz prostog razloga što niko nije niti napravio pravi izračun, niti uzeo u obzir troškove eksproprijacije. Uostalom, izmještanjem bi saobraćajnica išla preko državnog zemljišta pa bi troškovi eksproprijacije bili nula KM. Još jedna prednost ovakvog rješenja je, kao što se vidi i iz primjera IX transverzale, ta što bi cjelokupan projekt bio brže i efikasnije okončan.

U suprotnom, izvjesno je da bi trenutnim Nacrtom UP-a predloženo rješenje moglo dovesti do situacije da kompletno naselje Velešići i dio Pofalića budu u cestovnoj izolaciji, odsječeni od ostatka grada. Desiće se to, naime, u slučaju da gradnju ove dionice ne bude pratila paralelna izgradnja gradskog autoputa. S obzirom na preklapanje nadležnosti, odnosno da je dionica u nadležnosti Kantona Sarajevo, a autoput Federacije BiH i na dosadašnja iskustva, ovaj scenarij je više nego izvjestan.

Građani Sarajeva zato s pravom mogu biti zabrinuti zbog mogućih posljedica ovakvog rješenja za Prvu transverzalu. Ono bi na duži niz godina moglo ostaviti nedostupnim tunel Ciglane koji vodi direktno prema KCUS-u, kako građane tako i kola Hitne pomoći, ali i rasterećuje glavne saobraćajnice.

Ako realizacija ne bude pratila planove, sav teret saobraćaja prebacio bi se u ionako pretrpan centar grada, odnosno Marin Dvor i Skenderiju.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo