Na Nastavničkom fakultetu Univerziteta „Džemal Bijedić“ u Mostaru danas je uspješno održana tribina pod nazivom Uloga i značaj edukatora-rehabilitatora u odgojno-obrazovnom sistemu.
Događaj, koji je okupio studente, nastavnike, stručnjake i roditelje, organizovan je s ciljem podizanja svijesti o ključnoj ulozi edukatora-rehabilitatora u osiguravanju inkluzivnog obrazovanja i podrške učenicima s teškoćama u razvoju.
Tribinu su otvorile studentice Nadija i Ema, koje su pozdravile prisutne i predstavile temu i ciljeve događaja.
U pozdravnom govoru, dekan Nastavničkog fakulteta prof. dr. Ekrem Čolakhodžić istakao je važnost edukatora-rehabilitatora u savremenom obrazovnom sistemu, naglasivši potrebu za daljnjim unapređenjem inkluzivnih praksi u školama.
Prvi dio programa obilježila je panel diskusija pod nazivom Uloga edukatora-rehabilitatora u inkluzivnom obrazovanju. Prof. dr. Semir Šejtanić održao je izlaganje na temu Izazovi i perspektive razvoja edukacijske rehabilitacije u školskom sistemu, gdje je ukazao na potrebu za većim institucionalnim ulaganjima i obukom stručnjaka. „Edukatori-rehabilitatori su most između teorije i prakse inkluzije – njihova uloga je nezamjenjiva“, poručio je prof. Šejtanić.
Realizovana tribina: "Uloga i značaj edukatora-rehabilitatora u odgojno-obrazovnom sistemu" Na Nastavničkom fakultetu...
Posted by Odsjek Pedagogija i Specijalna pedagogija-Nastavnički fakultet Mostar on Ponedjeljak, 7. april 2025.
Nakon toga, pedagoginja Sanita Jazvin, Merjem Marić i edukator rehabilitator Ferida, podijelili su primjere dobre prakse iz svog iskustva, ističući kako edukatori-rehabilitatori pomažu u implementaciji individualiziranih odgojno-obrazovnih programa (IOP) za učenike s poteškoćama u razvoju.
Nakon pauze, uslijedila je interaktivna sesija Iskustva studenata u praksi, tokom koje su studentice prve godine defektologije – Dalila, Ilhanam, Emana i Nadija, podijelile su svoja iskustva tokom studiranja i istake su svoje motive za ovaj studij.
Interaktivni kviz koje je realizovan od strane prof. dr. Majre Lalić izazvao je veliko interesovanje kod prisutnih.
Tribinu je zatvorio asistent Admir Topalovic, koji je održao segment o profesionalnoj orijentaciji i podijelio promotivne materijale učesnicima. Ključne poruke sa tribine uključuju:
Edukatori-rehabilitatori su ključni za uspješnu inkluziju učenika s teškoćama u razvoju.
Saradnja između edukatora-rehabilitatora, nastavnika i roditelja osigurava kontinuitet podrške.
Potrebna su veća ulaganja u resurse i obuku kako bi se unaprijedila praksa.
Organizatori su najavili buduće aktivnosti, uključujući radionice za nastavnike i roditelje, s ciljem daljnje promocije inkluzivnog obrazovanja. „Ova tribina je bila odlična prilika za razmjenu znanja i iskustava. Nastavit ćemo raditi na osnaživanju inkluzivne kulture u našim školama“, zaključile su voditeljice Nadija i Ema.
Događaj je završen uz aplauz prisutnih, koji su istakli da su ponijeli korisne uvide i inspiraciju za daljnji rad na polju inkluzivnog obrazovanja.
Nastavnički fakultet Mostar - UNMO se zahvaljuje svim prisutni, posebno učenicma:
- Druga gimnazija Mostar
- Gimnazija Mostar
- Karađoz-begova medresa (official)
- Srednja medicinska škola Mostar
(Vijesti.ba)