Treći je ovo takav referendum u Parizu u nekoliko godina, nakon glasanja 2023. kojim je odobrena zabrana električnih skutera i prošlogodišnje odluke da se utrostruče naknade za parkiranje za velike terence.
"U proteklih 25 godina postupno smo vraćali javni prostor za pješački promet, za blagi promet, kao i za 'vrtne ulice', kako bismo stvorili pluća unutar četvrti, mjestima u kojima živimo", rekao je zamjenik gradonačelnice Patrick Bloche za Reuters uoči glasanja.
Podaci pariške gradske vijećnice pokazuju da se automobilski promet u gradu više nego prepolovio otkako su socijalisti preuzeli vlast na prijelazu stoljeća.
Pod gradonačelnicom Anne Hidalgo, na dužnosti od 2014., došlo je do značajne transformacije na gradskim ulicama. Podaci pokazuju da je od 2020. napravljeno 84 kilometara biciklističkih staza, a korištenje bicikala skočilo je za 71 posto između kraja zatvaranja zbog covida-19 i 2023. godine.
Ako bude izglasan, nedjeljnim referendumom ukinut će se dodatnih 10.000 parkirnih mjesta u Parizu, nakon 10.000 već uklonjenih od 2020. godine. Dva miliona stanovnika glavnog grada bit će konsultirano o tome koje će ulice postati pješačke zone.
Uprkos nedavnim promjenama, Pariz zaostaje za drugim evropskim prijestolnicama u pogledu zelene infrastrukture, koja uključuje privatne vrtove, parkove, ulice s drvoredima, vodu i močvare, koji čine samo 26 posto gradske površine naspram prosjeka evropskih prijestolnica od 41 posto, prema Evropskoj agenciji za okoliš.
Kritičari promjena kažu da mjere gradske vijećnice predstavljaju sve veći izazov za 10 miliona ljudi koji žive u predgrađima, gdje je mreža javnog prijevoza manje gusta, da putuju na posao i obavljaju kupovinu u centru grada.
"Važno je znati da grad Pariz nije muzej. To je još uvijek grad u kojem ljudi rade, gdje su radnici prisiljeni kretati se, gdje ljudi iz šire pariške regije moraju dolaziti, gdje postoje trgovine", rekao je Philippe Noziere, lider udruženja vlasnika automobila 40M.
Posjedovanje automobila ilustrira razliku između centra Pariza i predgrađa: samo jedno od tri domaćinstva u centru posjeduje automobil, dok ga ima dva od tri domaćinstva u predgrađu. Isključujući Pariz i njegovu regiju, posjedovanje automobila u Francuskoj na nivou je od 85 posto.
(Vijesti.ba)