Kompanije Centrotrans postoji već 77 godina, a u zadnjih 40 godina Safudin Čengić je tek treći direktor, što svjedoči koliko je kontinuitet usko vezan uz uspjeh. A Čengić je u Centrotransu cijeli svoj radni vijek, nakon završenog fakultetskog obrazovanja počeo je raditi u ovoj kompaniji kao fizički radnik, da bi vrlo brzo postao direktor jednog sektora.
Razgovarali smo i o periodu agresije na BIH. Tada je preko 250 autobusa Centrotransa uništeno ili ukradeno, a autobaza potpuno razorena. Ipak, Centrotrans tokom cijele agresije nastavlja obavljati svoju djelatnost, u Sarajevu pod opsadom, na slobodnim teritorijama, pa čak i na polju međunarodnog saobraćaja, a znalo se desiti da dva vozača autobusom voze jednog putnika za Njemačku.
Već 1994. godine Centrotrans kupuje Mercedesove autobuse, a nakon agresije nastavlja s radom te ulazi u privatizaciju, koja se smatra jednim od najsvjetlihij primjera privatizacije u BIH.
Razgovarali smo o poslovanju Centrotransa danas, nelojalnoj konkurenciji, poštenim i nepoštenim poslodavcima, besmislenim zavodima za zapošljavanje.
“Znate li da u KS na birou ima 900 vozača, kada ih zovete jave se iz inostranstva, ili negdje unutar BIH rade na crno”, kaže Čengić.
Prvi čovjek Centrotransa kivan je i na domaće zavode koji za strane agencije organizuju sajmove zapošljavanja. To je formula u kojoj se mladi ljudi u BIH školuju, porezni obveznici finansiraju školovanje, a onda gotov proizvod pošaljemo u Sloveniju i Njemačku.
Razgovarali smo i o tome šta donose izmjene i dopune Zakona o doprinosima Federacije BiH te šta nas očekuje od 1. januara 2026. godine, a Čengić podržava ideju o formiranju bijele lisete kompanija, odnosno onih koje mjesečno plate najviše poreza državi po osnovu doprinosa.
(Vijesti.ba)