Iako električna vozila koriste regenerativno kočenje, što smanjuje upotrebu klasičnih kočnica, veća masa električnih automobila dovodi do većih emisija štetne prašine pri svakom kočenju.
Naučnici sa Univerziteta u Sautemptonu u Velikoj Britaniji proučavali su uticaj čestica iz različitih tipova kočionih pločica na pluća. Testirali su četiri vrste pločica: pločice sa niskim sadržajem metala, polumetalne, pločice bez azbesta i hibridne keramičke.
Organske kočione pločice bez azbesta izazvale su najveće upale, a procjenjeno je da su toksičnije za ljudska pluća nego emisije dizel motora. Ove pločice su naročito zastupljene u SAD-u, jer su jeftine, tihe i sporo se troše.
Iako je azbest ranije uklonjen iz kočionih pločica zbog povezanosti sa plućnim bolestima, naučnici su otkrili da je bakarna prašina, prisutna u modernim pločicama, takođe povezana sa bolestima pluća, uključujući rak, astmu i hronične plućne bolesti.
Evropska unija već direktno reguliše emisije mikroplastike i sitnih čestica koje potiču od trošenja guma i kočionih pločica. Nova Euro 7 norma uvodi ograničenja za emisije kočionih čestica (PM10):