Na današnji dan 2004. godine pokrenut je Facebook, jedna od najvećih društvenih mreža na svijetu.
Kreirali su je studenti Univerzitata Harvard, na čelu sa Markom Zuckerbergom.
U svojoj 22-godišnjoj historiji, Facebook, među najraširenijim društvenim mrežama na globalnom nivou, nastavlja svoj put pod "Meta" kišobranom uprkos kontroverzama oko sigurnosti podataka i kršenja pravila konkurencije.
Facebook, koji su osnovali Mark Zuckerberg i trojica njegovih prijatelja u studentskoj sobi Univerziteta Harvard 4. februara 2004. godine, prema informacijama i dalje je najkorištenija platforma društvenih medija u svijetu. Sve je počelo kontroverznim, po mnogima i seksističkim projektom, a razvilo se u megaprojekt koji je svog tvorca učinio jednim od najbogatijih ljudi svijeta.
Kompanija je brzo rasla tokom godina širenjem popularnih aplikacija kao što su WhatsApp i Instagram. Statističari predviđaju da će doseg Facebooka nastaviti rasti i sljedećih nekoliko godina te bi do 2027. mogao dosegnuti gotovo 76 posto svjetske populacije. Danas Facebook ima čak 7 milijardi aktivnih korisnika mjesečno, a svakodnevno ga koristi čak 2 milijarde ljudi.
Plodno tlo na kom se razvila Zuckerbergova ideja bila je njegova web stranica "Facemash". Na njoj su bile objavljene slike studenata Harvarda, a korisnicima je bilo omogućeno da ih ocijene po privlačnosti. Bio je to vrlo škakljiv i kontroverzan projekt, ali pobudio je golem interes te je preko noći polučio veliki uspjeh – u samo 4 sata, imao je 2 000 pregleda. No, "Facemash" je privukao pažnju i onih kojima se ideja, ali ni način njene realizacije, nisu svidjeli. Zbog hakiranja školskog, sigurnosnog sistema te kopiranja fotografija svojih kolega studenata s njihovih iskaznica, ozbiljno su prekršena pravila Harvarda te ju je Sveučilište, u roku od samo nekoliko dana, ugasilo.
Facebook je danas i treća najupotrebljavanija aplikacija među mobilnim korisnicima u svijetu, iza WhatsAppa i YouTubea. Na toj aplikaciji korisnici mjesečno provedu u prosjeku 19 sati i 47 minuta. Čak 98,5 posto korisnika svom Facebook računu pristupa s mobilnog uređaja, a 64,1% Android korisnika otvara aplikaciju svaki dan.
Kompanija Meta, između ostalog, posjeduje i upravlja Facebookom, Instagramom, Threadsom i WhatsAppom.
(Vijesti.ba)