“Napravljen značajan korak ka početku izgradnje tunela Prenj, radovi bi trebali početi krajem ove godine”!
Ovako je glasio izvještaj s kraja maja ove godine, nakon što je potpisan ugovor na osnovu kojeg su Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine od Evropske unije dobile grant od tri miliona eura za pripremu, nabavku i implementaciju ugovora za izgradnju tunela Prenj kao dionice Koridora 5C.
Direktora Autocesta FBiH Denis Lasić tada je istakao da će ugovor za izgradnju tunela biti sklopljen u novembru i da će njegova izgradnja početi krajem ove godine.
Novembar je prošao, a ugovor nije sklopljen. Jasno je, ni od radova nema ništa. Da nije tragično, bilo bi smiješno koliko su puta u vezi s tunelom Prenj, ali i drugim dionicama, iz Autocesta FBIH slagali javnost. Podsjetimo, Lasić je i prošle godine najavio da će do kraja 2023. godine početi gradnja tunela Prenj.
Za to vrijeme intenzivirani su radovi na jugu zemlje, gdje interes da gradi ima HDZ BIH. U tenderskoj fazi su Mostar sjever - Mostar jug i Mostar jug - tunel Kvanj. U izgradnji je dionica tunel Kvanj - Buna dok je dionica od Počitelja do Bijače ukupne dužine 21 kilometar već u upotrebi. Dionica Buna - Počitelj je završena prije tri godine, ali će u saobraćaj biti puštena kada bude izgrađena dionica Kvanj - Buna za koju je početkom jeseni odabran izvođač radova i potpisan ugovor za izgradnju.
Sve ovo s pravom otvara pitanje političke pozadine, odnosno namjere HDZ-ove politike, kojoj pripada i Lasić, da se putna komunikacija između Sarajeva i Mostara nikada ne uspostavi, odnosno ova dionica autoputa ne izgradi. Uz to postoji neskrivena namjera iste politike da moderni putevi u Federaciji u budućnosti budu rezervisani samo za zapadnu Hercegovinu i krajeve koje većinski naseljavaju Hrvati, odnosno spojeve tih krajeva sa Hrvatskom.
I dok Lasić u javni prostor pušta lažne najave, Mađarska je potpuno završila svoj dio izgradnje Koridora 5c, a Hrvatska će posljednju dionicu završiti 2025. godine. Najveći dio Koridora 5c prolazi kroz BiH, gdje je izgrađeno tek nešto više od jedne trećine.
(Vijesti.ba)