23.11.2024 / 21:26 Auto - Kritike na novi imidž

Jaguarov kontroverzni rebranding, futuristički modeli umjesto automobila

Jaguarov kontroverzni rebranding, futuristički modeli umjesto automobila
Foto: Logo

Promotivni video za rebrendiranje britanskog luksuznog brenda automobila Jaguar našao se na udaru kritika na internetu jer prikazuje modele u jarkim odjevnim kombinacijama – ali nijedan automobil.

Rebrendiranje, koje uključuje i novi logo, planirano je za 2. decembar tokom Art Weeka u Miamiju, kada će kompanija predstaviti novi električni GT model. Međutim, Jaguar Land Rover, dio indijske Tata Motors Ltd., već promovira ovu kampanju online.

Brend Jaguar trenutno prolazi kroz tranziciju prema potpuno električnim vozilima.

"Ništa ne kopiramo," stoji u marketinškim materijalima. "Tu smo da izbrišemo obično. Da budemo odvažni. Da ništa ne kopiramo."

Promotivni video, objavljen na X-u i Instagramu, prikazuje modele u futurističkim, jarkim odjevnim kombinacijama kako hodaju kroz krajolik nalik na vanzemaljski. "Razbij forme," stoji u tekstu.

Video je naišao na negodovanje online, s brojnim pritužbama zbog izostanka automobila i zbunjujuće poruke. Vlasnik X-a, Elon Musk, napisao je: "Prodajete li automobile?" Ljudi su se također žalili na novi, stilizirani logo. Redizajnirana je i prepoznatljiva figura "skakača" jaguara.

Charles Taylor, profesor marketinga na Villanova School of Business u Villanovi, Pensilvanija, izjavio je kako promotivni video šalje pogrešan ton potencijalnim kupcima te smatra da kompanija griješi jer ne koristi naslijeđe brenda kao elegantnog britanskog sportskog automobila visokih performansi u svom marketingu.

"Ako bi se vratili s izuzetno dobrim električnim vozilom, mogli bi graditi na svojoj prethodnoj slici umjesto da odbacuju naslijeđe brenda i idu u ovom smjeru," rekao je. "Teško je vidjeti kako bi tržište ljudi kojima se sviđa ovaj pristup bilo dovoljno veliko za njihov uspjeh."

Rebrendiranje je uobičajena taktika kompanija koje žele povećati prodaju. Kompanija Campbell Soup Co. službeno je u srijedu promijenila ime u Campbell’s Co., a kompanije poput Airbnb-a i Instagrama povremeno ažuriraju svoje logotipe.

No, ako rebrendiranje izazove negativne reakcije, rezultat može biti katastrofalan. Raniji neuspjesi uključuju Tropicanu, koja je 2009. promijenila svoj logotip izostavljajući prepoznatljivu naranču – i ubrzo ga vratila. Radio Shack se 2008. rebrendirao u "The Shack", otuđujući svoje osnovne kupce, prije nego što je 2015. zatražio zaštitu od bankrota.

Jaguar Land Rover, sa sjedištem u Whitneyju, Coventry, Ujedinjeno Kraljevstvo, nije odgovorio na zahtjev za komentar.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo