Uzbudljiva inovacija u svijetu wingsuit sporta debitovala je 24. oktobra u švicarskoj planini Jungfrau, gdje je Salzmann iskoristio novu wingsuit foil tehnologiju za let u trajanju od gotovo šest minuta (5 minuta, 56 sekundi) bez motornog pogona, a preletio je udaljenost od 12,5 kilometara, koja je uključivala i visinsku razliku od 3.402 metra. Skokom je postavio tri nova svjetska rekorda, a to su Longest BASE Flight Time (najduže vrijeme BASE leta), Furthest BASE Flight Distance (najveća udaljenost BASE leta) i Biggest BASE Jump (najveći BASE skok od starta do slijetanja). Dosad neviđena tehnologija je rezultat zajedničkog razvoja u kojem su učestvovali Salzmann i kreator wingsuit odijela Andreas Podlipnik, kao i podrške inženjerskog tima kompanije Red Bull Advanced Technologies.
Tridesetsedmogodišnji Salzmann je wingsuit pilot svjetske klase. Poznat je po impresivnim letovima koje je obavio širom svijeta, svojim vještinama operatera zračnih kamera, ali i strasti za korištenjem tehnologije u svrhu širenja granica ljudskih letova.
Tokom trogodišnjeg razvoja, Salzmann je blisko sarađivao s Podlipnikom, njegovim zemljakom koji razvija vrhunska odijela za BASE skokove i skydiving. Njihov cilj je bio da osmisle, dizajniraju i proizvedu napredni wingsuit foil. Kompanija Red Bull Advanced Technologies, odnosno njen inženjerski tim s bogatim znanjem u polju aerodinamike te iskustvom iz Formule 1, pomogao je u određivanju parametara koji maksimiziraju performanse, uključujući najefikasniju konfiguraciju krila, profil foila, geometriju, veličinu i udaljenost od tijela.
Kroz fazu razvoja je Salzmann testirao ukupno šest prototipa te je usavršavao svoju fizičku i mentalnu pripremu u Red Bull Athlete Performance Centru, koji se nalazi u Thalgauu u Austriji. Finalni prototip se pričvršćuje na prednji torzo odijela, s ukupnom težinom od 5,45 kilograma je dovoljno lagan i prenosiv da omogući pilotu u wingsuit odijelu da lako planinari i leti, a istovremeno je robustan i aerodinamičan da pruža uzgon te eksponencijalno poboljšava omjer "klizanja" (glide ratio). Inspirisano hydrofoil tehnologijom, krilo veličine 2,1 metar ima "sendvič" konstrukciju, koja uključuje pjenasto jezgro i dijelove napravljene pomoću 3D printera.
"S običnim wingsuit odijelom postižemo dobar omjer 'klizanja' od 2,6 do 2,8, a maksimalno do 3, što znači jedan kilometar dolje, tri kilometra naprijed. Zahvaljujući foilu možemo gotovo udvostručiti efikasnost, letjeti ravnije i još dalje, a time preći veću udaljenost s iste početne tačke", objasnio je Podlipnik.
Sa svojim zadivljujućim krajolikom i dramatičnim liticama, Jungfrau je najviši vrh u švicarskoj regiji Interlaken te je izuzetno cijenjena destinacija među iskusnim BASE skakačima. Salzmann je proučavao različite tačke skoka prije nego je izabrao izbočinu na visini od 4.063 metra na sjevernoj strani planine. U uvjetima koji su uključivali temperature između minus 5 i plus 9 stepeni te vjetar brzine do 37 km/h, Austrijanac je ostvario novi rekord za najduže vrijeme BASE leta. On je u letu proveo 5 minuta i 56 sekundi, odnosno od skoka do povlačenja padobrana. Tokom leta je dostigao brzinu od 200 km/h.
Zahvaljujući novorazvijenoj wingsuit foil tehnologiji, Salzmann je uspio nadmašiti i prethodni rekord dužine leta od 7,5 kilometara te je postavio novi, koji sada iznosi 12,5 kilometara. Također, tu je i rekord za visinsku razliku od 3.402 metra.
"Uvijek sam volio Jackieja Chana i želio sam biti kaskader. S prijateljima sam vježbao stuntove dok smo odrastali, ne samo skokove, nego i koordinacijske stvari poput balansiranja, svega što predstavlja izazov za tijelo. Svi imaju neku strast, a za mene je to letenje. Željeli smo letjeti dalje nego što su drugi letjeli ranije. Rekordi me ne zanimaju posebno, više me interesuju inovacije i otkrivanje nove letačke opreme. Let je bio istinski izazov, dao sam sve od sebe. Bilo je iscrpljujuće, ali i najbolji osjećaj u životu. Veoma sam sretan što je sve prošlo dobro i što sam obavio najduži let od 12 kilometara i 500 metara. Jungfrau smo izabrali za lokaciju jer ima jednu od najvećih visinskih razlika od skoka do slijetanja, oko 3.400 metara. Zahvaljujući tome smo mogli zaista pokazati šta je moguće s wingsuit foil tehnologijom", rekao je Salzmann.
Inače, wingsuit foil se sastoji od prsnog nosača, jarbola, aluminijskih konektora, krila (dijelovi) i krilaca. Wingsuit odijela se prave od ripstop najlona, imaju tri krila, dva između ruku i jedno između nogu. Funkcionišu tako što stvaraju uzgon i time usporavaju spuštanje pilota te mu omogućavaju horizontalno “klizanje”, odnosno let. Oblik i dizajn wingsuit odijela povećavaju površinu, "hvataju" zrak za stvaranje uzgona te omogućavaju kontrolisani let. Pilot može kontrolisati smjer i brzinu leta promjenom ugla i oblika wingsuit odijela.
Austrijanci Marco Fürst i Marco Waltenspiel, članovi Red Bull Skydive tima koji su povjerili kameru Salzmanu kada su obavili historijski let kroz most Tower Bridge u Londonu u maju ove godine, izuzetno su uzbuđeni zbog potencijala nove tehnologije.
"Peterov wingsuit foil projekt je zaista uzbudljiva inovacija, koja spaja tradicionalnu preciznost wingsuit odijela s naprednom tehnologijom foila, a time omogućava efikasnije ‘klizanje’ i veću brzinu bez potrebe za motorima. Divim se sportistima koji ulažu vrijeme i energiju da unaprijede svoj sport na unikatne načine", zaključio je Waltenspiel.
Kao što je već navedeno, Salzmann je wingsuit pilot svjetske klase, a svoju nevjerovatnu priču je započeo kao dijete, kada je skakao s balkona svog doma na jastuke. Skydivingom i BASE skokovima se počeo baviti kao dvadesetogodišnjak. U njegove početke spadaju skok s mosta visokog 110 metara u Hrvatskoj, kao i skok sa stijene u Italiji visoke 1.000 metara. Ubrzo je skupio više od 500 skokova širom svijeta, nakon čega se fokusirao na wingsuit letenje. Sada doprinosi brzoj evoluciji sporta kombinujući ekspertizu u vremenskim prilikama, aerodinamici i geografiji, kako bi otkrio nove putanje leta.
(Vijesti.ba)