16.10.2024 / 20:05 Intervjui - Intervju za Žene.ba

Nina Skočak: Da se vratim u prošlost bila bih špijun za partizane

Nina Skočak: Da se vratim u prošlost bila bih špijun za partizane
Foto: Žene.ba

Nina Skočak, TikTokerica koja je bila i kandidatkinja za Evropski parlament za portal Žene.ba otvoreno je razgovarala o svojoj kandidaturi, kakav je zaista odnos generacije Z prema poslovnom svijetu, o svom utjecaju putem TikToka, prenošenju vintage stila u današnje vrijeme kroz odijevne kombinacije i uređenje prostora, ali i mnogim drugim zanimljivim temama.

Nina Skočak boravi u Sarajevu ovih dana kao predavačica na Woman.Comm konferenciji te je tom prilikom odvojila vrijeme za razgovor za portal Žene.ba.

Ova 26-godišnja TikTokerica sa oko 200.000 pratitelja, zamalo je prešla izborni prag od pet posto na izborima za Evropski parlament s osvojenih 4,06 posto glasova birača, a iza sebe je ostavila brojne etablirane stranke i poznate europarlamentarce.

Skočak je završila novinarstvo i politologiju, a radi u Bruxellesu na poslovima povezanima s Evropskom komisijom.

@ninaskocak Nedjelja - sretan broj 21 #balkantiktok #zagreb #grwm #sesir #hat #vintage #retro #secondhand #ninaskocak ♬ Girls Just Want to Have Fun (12" Version) - Cyndi Lauper

Na svojoj platformi poznata je po objavama u kojima pratioce oduševljava neobičnim izborom odjevnih kombinacija iz 20-tih, 30-tih, 40-tih godina prošlog vijeka te na jedinstven način donosi duh tog vremena u moderni svijet današnjice.

Jednom prilikom si izjavila da ste ti i „tvoja generacija Z napravili pravo malo političko čudo“ kandidaturom za Europski parlament. Kako komentarišeš mišljenje društva o Generaciji Z da nisu dovoljno angažovani, motivisani i radno osviješteni?

Smatram da je generacija Z izrazito pametna, koja je svjesna svoje vrijednosti i ne da se tlačiti, te koja uvijek traži svoj maksimum. Svojevremeno je i Aristotel pisao o tome kako su se mlade generacije „pokvarile“ u odnosu na prethodnu, tako da je to neki ustaljeni misaoni tok koje će uvijek biti zastupljen. Svojom kampanjom sam pokazala da Gen Z žele biti aktivan dio društva, ali da im treba mali poticaj u tome.

Tvoj profil na Tik-Tok platformi je napravio odjek u cijelom regionu. Koliko je zapravo bitno komuniciranje putem društvenih mreža, konkretno kada je riječ o odgovornom i kriznom komuniciranju u današnjem vremenu gdje se suočavamo sa problemima poput femicida, mobinga, vršnjačkog nasilja i na koji si način ti usmjerila tu vrstu komunikacije kroz društvene mreže?

Ja društvene mreže percipiram isto kao i televiziju ili bilo koji drugi medij. Ono što razlikuje društvene mreže od ostalih je što “mali čovjek“ može startati od nule i ukazati na neki svoj problem ili problem društva, te na taj način pokrenuti revoluciju. Ja sam svoju platformu uspjela iskoristiti na neki sličan način. Gdje se trudim angažovati i pokrenuti ljude na neke pozitivne promjene. Putem tradicionalnih medija taj proces je duži, dok kroz društvene mreže ne morate ne morate se probijati da dođete do novinara koji bi objavio vašu temu o diskriminaciji ili neugodnosti koju ste doživjeli, ne treba vam budžet, a odjeknut će više nego vijest objavljena u tradicionalnim medijima, a uz to još imate i direktnu povratnu informaciju.

Ti si kao TikTokerica poznata po svojim specifičnim modnim kombinacijama. Njeguješ vintage stil i kada je riječ o odjevnim kombinacijama, ali i kada govorimo o uređenju prostora. Otkud ljubav i inspiracijama prema tom stilu?

Jako volim gledati stare slike i stare filmove i vučem inspiraciju iz originalnih komada tog doba. Ne zanima me fikcija, već se fokusiram na modu svakodnevnice žena tog doba. Pratim npr. koje su svakodnevne odijevne kombinacije žena 60-tih godina, kako je uređen prostor u kojem su boravile, koji namještaj su imale.

Svoje odijevne komade biraš u second hand prodavnicama i uvijek nekako nađeš dobre i kvalitetne kombinacije. Koliko pratiš trendove današnjeg vremena i koliko biraš trendovske outfite u second hand prodavnicama?

Nemoguće je ne pratiti trendove i ne biti u trendu. Mislim da svi mi u podsvijesti težimo da pratimo trendove. Iako generalno ne pratim trendove i imam svoj neki stil, opet sebe uhvatim da ispratim neki trend. Sada je aktuelna crvena i smeđa boja, pa podsvjesno shvatim da mi se sviđaju te boje.

Na jednom od tvojih videa vidjeli smo da si kupila vintage bundu od 5 eura, ali sve je najviše oduševila vjenčanica.

Bunda je kupljena u Odžaku, tu najčešće kupujem garderobu. Vjenčanica je spremna, čuvam je u ormaru, zaštićena od moljaca i čeka svoj pravi trenutak.

U posljednje vrijeme i kroz medije i društvene mreže svjedoci smo popularizacije kupovanja u second hand prodavnicama. Da li je stvarno kvalitetnija i bolja odjeća u second handu?

Odjeću koju ja tamo kupujem je stara po 40-50 godina, a tada se zaista radilo sa puno kvalitetnijim materijalima nego danas. Osjeti se razlika čak i kad uporedite današnju odjeću sa onom od prije 10 godina. Prednost tog doba kad je odjeća u pitanju je što se pravila da traje cijeli život, danas je rok trajanja godinu do dvije maksimalno. Moguće je, doduše, i danas naći kvalitetnu odjeću, ali po jako visokim cijenama, tako da je za mene second hand savršen odabir.

Da li je, prema tvom mišljenju, na Balkanu dovoljno popularizovan second hand trend ili je i dalje tabu-tema?

Svi influenseri kupuju u second hand shopu, pa je vjerovatno i to doprinijelo tome da se sve više popularizuje taj trend. U Hrvatskoj je dosta popularno sada, dok u Belgiji je to potpuno druga razina gdje je odjeća dosta i skuplja. Kada je riječ o starom namještaju on se na Balkanu obično baca, dok stari namještaj na Zapadu postaje luksuz gdje jedan komad košta između 7.000 i 8.000 eura. U Hrvatskoj je sada aktivna i aplikacija Vinted putem koje možete online da kupite, ali i prodate polovnu odjeću.

@ninaskocak Po medijima se samo provlači da sam influencerica, no to je daleko od realnosti. Iskreno niti ne znam zašto se influenceri percipiraju toliko negativno. :/ Većina ljudi koja radi taj posao su toliko divni i uistinu profesionalci #tiktokbalkan #zagreb #ninaskocak #gettoknowme #skincare #asmr ♬ Aesthetic Vibes - sxldi

S obzirom na ljubav koju pokazuješ prema prošlim vremenima, da li bi voljela jedan dan provesti u tom vremenu?

Meni je to životni san. Ja bih se htjela roditi u 20-tim ili 30-tim i da mi peek bude u 40-tim i 50-tim. Uvijek za sebe kažem da sam stara duša, ali da imam veoma moderan mindset i način života. Podijeljena sam između starinskog i tradicionalnog dijela sebe i nekog ekstremno modernog dijela sebe.

Kada bi se zaista mogla vratiti, da li ima neka osoba koju bi posebno voljela upoznati iz tog vremena?

Josip Broz Tito. I partizani. Ja bih ušla u partizane i onda bih ih ispitivala sve što me zanima. Zamišljam sebe kao špijunku za partizane u 40-tim, infiltrirala bih se među Nijemce i živjela taj neki dupli život.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo