Magistralni put M17 između Jablanice i Mostara, donekle je u funkciji. Putnička vozila i teretnjaci ovom dionicom mogu saobraćati tokom noćnih sati.
No, na drugim poplavama pogođenim područjima situacija nije ni blizu one na M17. Brojni regionalni putevi su potpuno presječeni, a saobraćajna komunikacija do nekih mjesta ne postoji.
Takav je slučaj s Buturović Poljem. U potpunom prekidu su regionalni put R437 koji vodi iz pravca Buturović Polja prema Fojnici i R418b koji vodi iz Buturović Polja prema Prozoru.
Ovi regionalni putevi su žila kucavica ovog područja. Lokalne vlasti i lokalne službe su prepuštene same sebi pa do sela moraju dolaziti alternativnim pravcima, nerijetko preko planina ili probijanjem potpuno novih makadamskih puteva.
Naime, lokalne vlasti ne smiju raditi sanaciju regonalnih puteva jer su oni u isključivoj nadležnosti Uprave za ceste HNK, odnosno kantonalnog Ministarstva saobraćaja i komunikacija na čijem je čelu Ivo Bevanda.
Također, na putu koji vodi od Jablanice prema Blidinju i dalje je obustavljen saobraćaj.
Slična je situacija i na području Fojnice, gdje su cestovne komunikacije s nekim selima danima bile potpuno odsječene.
Američka trgovačka komora u BiH i Udruženje poslodavaca FBiH apelovali su jučer na hitnu obnovu željezničke i drumske infrastrukture u Federaciji Bosne i Hercegovine. Pozivaju na ubrzanje administrativno-pravnih i finansijskih procesa u ovakvim i sličnim kriznim situacijama. Navode da su brze reakcije neophodne te da je obnova infrastrukture od ključnog značaja ne samo za ekonomski oporavak već i za svakodnevni život građana koji ovise o redovnom funkcionisanju saobraćajnih linija.
U Željeznicama FBiH procjenjuju da će trebati minimalno dva do tri mjeseca za uspostavu željezničkog saobraćaja na dionici pruge Donja Jablanica-Grabovica, gdje su najveća oštećenja na pruzi.
Odnosi se to na period od momenta početka radova.
No, bez obzira na osigurana sredstva, procedure i neefikasnost nadležnih su i ovoga puta izgleda veća prepreka od samih odrona na putu.
(Vijesti.ba)