Kaiyi je 1. septembra, na Svjetskoj konferenciji o baterijama održanoj u Kini, predstavio tri modela za inostrana tržišta.
Cowin Auto je samo jedan u nizu nama skoro nepoznatih kineskih proizvođača automobila, koji su u posljednjih deset godina izronili na scenu.
Brend se zvanično pojavio 2014. godine, a u ne tako davnoj prošlosti Cowin je kao Cheryjev podbrend po licenci prepakivao neke stare modele, od kojih jenajpoznatiji Chery FengYun/Fulwin (kineski Seat Toledo).
Od 2014. godine Cowin Auto nastupa kao zvanična podružnica kineskog proizvođača Chery Automobile sa ciljem razvoja nove niše na tržištu automobila u Kini, koje se dinamično razvija. Cowin je usmeren na mlade ljude i kupce koji ne bi da izdvoje puno novca na svoj novi automobil.
Marka pod imenom Kaiyi Auto pojavljuje se tek od 2020. godine, i njihova strategija fokusirana je na dva ključna tržišta - Aziju i Evropu, uprkos planu širenja i na druge kontinente.
Na Svjetskoj konferenciji o baterijama. Kaiyi je predstavio tri noviteta koja bi trebalo uskoro da se pojave i u Evropi, i to na bitnijim istočnoevropskim tržištima za početak, mada se krajem prošle godine brend pojavio i na ruskom tržištu.
Naluksuzniji među njima je Kaiyi Kunlun X7 iHD, plug-in hibridni SUV više srednje klase sa dužinom od 4,74 metra i međuosovinskim razmakom od 2,82 metra. Dizajn eksterijera djeluje atraktivno "zapadnjački", dok je u enterijeru primjetan više "kineski" stil.
Po pitanju unutrašnje konfiguracije, dostupni su rasporedi sa 5 i 7 sjedišta. Takođe, u enterijeru dominira 12,3-inčna full LCD instrument-tabla, kao i 14,6-inčni centralni kontrolni ekran, podrezani upravljač, kao i ukrasi s ambijentalnim osvetljenjem.
Snaga dolazi iz Kaiyijevog plug-in hibridnog sistema koji se sastoji od 1.5T benzinca i dva električna motora, povezanih sa mjenjačem sa dvostrukim kvačilom DHT sa sistemskom snagom od 338 KS, obrtnim momentom od 523 Nm i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi.
Njegova CATL LFP baterija od 22,48 kWh pruža čisti električni domet od 150 km, odnosno ukupni domet od 1.200 km prema kineskom CLTC standardu.
Uprkos zanimljivom dizajnu, ono što će Evropljanima biti nedokučivo ako ovaj SUV ikada stigne na Stari kontinent i ako ga ne "uguše" EU carine, mogla bi biti njegova cena.
Naime, plug-in hibridni SUV sa sedam sjedišta u Kini košta više nego pristupačnih 99.000 juana (oko 12.900 eura).
(Vijesti.ba)