Bosna i Hercegovina spada u red zemalja sa najmanje kilometara autoputa u ovom dijelu Evrope. I ono izgrađeno, uglavnom je nepovezano i praćeno aferama.
Prema zvaničnim podacima Autocesta FBiH u većem bh. entitetu do sada je izgrađeno 126 kilometara autoputa, u što je uloženo 1,5 milijardi eura. To znači da je kilometar autoputa u Federaciji BIH, građane i privredu koji plaćaju kamate na uzete kredite, koštao u prosjeku 23 miliona KM.
Nikada se nije desilo da je jedna dionica završena u roku, a kamoli prije planiranog roka. Jer da je tako, plaćene objave PR službe Autocesta FBIH zatrpale bi medije. Kako dobrih vijesti nema, onda se plaćaju objave lažnih obećanja i najava nikad realizovanih projekata. Jedna takva je godinama unazad u vezi s izgradnjom mosta Počitelj.
Da u bahatosti u Autocestama FBIH nema kraja svjedoči i pokušaj odgovora na konkretno pitanje Vijesti.ba: U kojoj fazi je realizacija izrade idejnog projekta LOT-3B na sarajevskoj zaobilaznici?"
Umjesto odgovora, iz Autocesta FBIH navode hronologiju projekta: “Nakon što je pribavljena prethodna saglasnost Općine Ilidža, JP Autoceste FBiH započinju realizaciju izrade idejnog projekta. Završetkom idejnog projekta bit će podneseni zahtjevi za ishodovanje prethodnih saglasnosti nadležnih institucija koje su preduslov za ishodovanje urbanističke saglasnosti. Po dobivanju urbanističke saglasnosti bit će ispunjeni uslovi da se započne sa izradom glavnog projekta”.
Iz ovog javnog preduzeća još navode da je projektna dokumentacija urađena dosta davno (period 2008. – 2009. godine) i ista se u određenim segmentima morala inovirati (prilagoditi).
- Kako je izvođač bio zainteresiran da predloži određene uštede, prihvaćen je njegov prijedlog uz uslov da se kroz taj prijedlog obuhvate i neophodne izmjene te inoviranje projekta. Naime, potrebno je izvršiti usaglašavanje projektnog rješenja sa zahtjevima Ministarstva komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo i ishodovati potrebne saglasnosti te odobrenja. Kako dozvole na izmjene projekata nisu ishodovane na dijelovima na kojima je projekat izmijenjen, odlučeno je da se radovi na LOT 3B obustave do dobivanja potrebnih saglasnosti I dozvola, kako se ne bi stvarali nepotrebni troškovi, navode iz Autocesta FBIH.
Dodaju da je “očekivani nastavka izgradnje ove dionice treći kvartal 2024. godine”.
“Uz dobar angažman izvođača i adekvatnu dinamiku, svi radovi mogu biti završeni do sredine 2025. godine. JP Autoceste FBiH poduzimaju sve aktivnosti s ciljem nastavka i završetka izgradnje LOT-a 3B#, navode.
Podsjećamo, na čak šest gradilišta autoputa kroz Federaciju BiH probijeni su rokovi za završetak gradnje, a na nekim su višegodišnja kašnjenja:
- Počitelj - Zvirovići: LOT 1 (dvije godine i 11 mjeseci); LOT 2 (dvije godine i 5 mjeseci)
- Sarajevska obilaznica - LOT 3B ( dvije godine i 2 mjeseca)
- Vranduk – Ponirak (dvije godine i 9 mjeseci)
- Ponirak – Vraca (dvije godine)
- Lašva – Nević Polje (Četiri mjeseca)
- Nemila – Vranduk (dva mjeseca)
(Vijesti.ba)