Osim toga, u nadolazećim godinama kompanija se obavezuje sponzorisati VfB Stuttgart, podupirući, između ostalog, centar za razvoj mladih.
Proizvođač sportskih automobila iz Stuttgarta sada je potpisao odgovarajuće završne dokumente, za koje su urednost potvrdila sva nadležna tijela i institucije, uključujući Deutsche Fussball Ligu (DFL) i Savezni ured za kartele, prenosi Index.
Kao što je najavljeno u junu 2023., u prvom koraku Porsche AG stiče 5,49 odsto dionica VfB Stuttgart 1893 AG-a. Druga tranša će se kupiti u junu 2024. Time bi Porsche dobio 10.41 odsto dionica.
Kao dio svoje obaveze Porsche također preuzima dva mjesta u Nadzornom odboru VfB Stuttgart 1893 AG-a. Ove će pozicije zauzeti Lutz Meschke (na slici dolje), zamjenik predsjednika i član Izvršnog odbora za financije i IT, te član Izvršnog odbora za proizvodnju Albrecht Reimold.
Potez Porschea samo je nastavak uske saradnje automobilskih kompanija i nogometa, a brojni su klubovi u potpunom ili djelomičnom vlasništvu proizvođača vozila.
Tako Audi ima dugogodišnji ugovor sa Bayernom. Proizvođač luksuznih automobila je partner sa najuspješnijom ekipom Bundeslige od 2002. godine, a također posjeduje 8.33 odsto udjela u klubu. Osim toga, kompanija sa sjedištem u Ingolstadtu daje oko 10 miliona eura godišnje kao sponzorstvo.
Volkswagen sponzoriše Wolfsburg, a ujedno je klub i u suvlasništvu njemačke kompanije za proizvodnju automobila, koja ga je i osnovala 1945. godine kao klub svojih zaposlenika.
Wolfsburg je godinama bio uvelike zasjenjen Bayernom i Borussijom, a za svojih 79 godina postojanja ima samo jednu titulu Bundeslige. Uprkos neuspjehu u Njemačkoj, vrlo je dobro finansiran. Vjeruje se da Volkswagen godišnje u klub ubrizga preko 100 miliona eura.
Njemački navijači nisu oduševljeni promjenama, prije svega ulaskom velikog kapitala u klubove i ligu. Upravo ovih dana protestuju bacajući teniske loptice na teren, pokazujući time svoju strepnju da će se nogomet pretvoriti u elitni sport kao što je tenis te postati nedostupan širokim masama.
Porodica Agnelli, koja je osnovala Fiat grupu, najveći je dioničar talijanskog nogometnog velikana Juventusa preko svoje nizozemske holding kompanije EXOR. U biti, porodica pomaže klubu još od davne 1923. godine i zahvaljujući tome Juve je postao prvi profesionalni klub u Italiji.
Danas o poslovanju kluba, koji ima godišnji prihod od gotovo pola milijarde eura, brinu Andrea Agnelli i John Elkann (na slici gore).
Japanski nogometni klub Yokohama F. Marinos osnovan je 1972. kao Nissan Motors FC prije nego što je promijenio ime 1993. Klub je bio jedan od osnivača J-Lige 1991., a i dalje je u vlasništvu automobilske kompanije.
Ono što je zanimljivo je činjenica kako je manjinski dioničar kluba City Football Group - vlasnik Manchester Cityja - što je proširilo saradnju Nissana i sa klubovima iz te grupe, među kojima su španjolska Girona i MLS ekipa New York City.
(Vijesti.ba)