Zbog neplaćenog dijela duga po osnovu poreza na dodatnu vrijednost (PDV), Uprava za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine blokirala je danas transakcijski račun JKP Zenicatrans-prevoz putnika iz Zenice.
Ponovna blokada uslijedila je dvadesetak dana nakon što je Poreska uprava Federacije Bosne i Hercegovine odblokirala račun tog preduzeća koji je bio blokiran više od mjesec dana. Menadžment i radnici tog preduzeća plaću nisu dobili od oktobra pa su, zbog nedostatka novca za kupnju goriva, 31. decembra prošlog mjeseca blokirali Autobusku stanicu Zenica, a grupa radnika u tom periodu je dva puta po pet dana i štrajkala glađu.
- Jednostavno, nismo imali novca da platimo svoje obaveze, jer ne radimo i ne ostvarujemo nikakav prihod. Ukupno smo po osnovu neplaćenog PDV-a dužni oko 66.000, a na iznos od 30.500 KM danas smo dobili rješenje o blokadi računa - kazao je Feni direktor Zenicatransa Darmin Terzić.
Dodao je kako im je isključen i internet, a ako ne izmire obaveze prema svom operateru, najavljuje da će im u četvrtak biti isključeni i svi fiksni te službeni mobilni telefoni.
- Struju smo uspjeli riješiti za ovaj mjesec pa smo, što se tiče električne energije, za sada koliko-toliko sigurni - kaže Terzić.
Gradsko vijeće Zenice prošle sedmice nije usvojilo Odluku o privremenom finansiranju, a gradonačelnik Fuad Kasumović, koji je u nešto više od mjesec dana dva puta sa dnevnog reda povlačio Prijedlog budžeta za 2020. godinu, najavio je da je neizbježan stečaj tog preduzeća.
- Ja, kao direktor društva, neću podnositi zahtjev za stečaj, jer se nadam razrješenju situacije u korist firme. Naravno, stečaj može da pokrene i neko od naših povjerilaca, ali ja, kao direktor društva, smatram da još uvijek ima šanse da se firma izvuče - uvjeren je Terzić, koji se nada da će biti usvojen gradski budžet uz amandman po kojem će tom preduzeću biti doznačeno tri miliona KM za ponovno preuzimanje gradskih linija.
On napominje kako priprema i temeljitu analizu stanja i isplativosti linija, nakon čega će sačiniti prijedlog sanacije ili transformacije Zenicatransa u firmu koja bi mogla obavljati samo gradski prijevoz.
Ukupan dug preduzeća po svim osnovama, tvrdi Terzić, iznosi oko 6,2 miliona KM - u što nisu uključeni troškovi prinudne naplate u iznosu od oko 250.000 KM te kamate po osnovu poreskog duga u iznosu od 2.360.000 KM.
Dug za kamate bi im, napominje on, kada isplate glavnicu u iznosu od oko 4,1 milion KM, otpisala Poreska uprava FBiH.
Terzić napominje da "nigdje ne postoji gradski javni prijevoz bez subvencije lokalne zajednice, koja negdje iznosi i do 70 posto troškova", a da su oni od 2012. godine iz gradskog budžeta dobili oko 4,5 miliona KM.
- Od tog iznosa, 1,2 miliona KM otpada na obaveze za kupovinu autobusa, a najveći dio bile su subvencije za razne kategorije stanovništva: penzionera, đaka sa slabijim imovinskim stanjem, slijepih i slabovidnih osoba, ratnih-vojnih invalida... Jedini namjenski iznos koji nam je u tom periodu bio uplaćen, bilo je 400.000 KM za nabavku voznih jedinica te 50.000 KM za istu namjenu u 2018. godini - ističe Terzić.
Sve ostalo novca što su dobili iz gradskog budžeta, bilo je pomenutih 1,2 miliona KM za nabavku autobusa „Higera“ te oko 200.000 KM na ime razlike u cijeni kupoprodajnog ugovora, po kojem im je Gradska uprava izuzela iz vlasništva Autobusku stanicu Zenica te im je ponovo dodijelila na korištenje.
- Poreska uprava FBiH istražuje legalnost tog kupoprodajnog ugovora za stanicu. Stanica je izuzeta zbog nagomilanih dugova prema Gradu Zenica, a zbog neizmirenja obaveza izvršena je ta kupoprodaja. Način prodaje ispitat će nadležne institucije - kaže Terzić te napominje da su Sindikat preduzeća, ali i neki gradski vijećnici i političke stranke, uputili krivične prijave ili zahtjev za ispitivanje zakonitosti poslovanja tog preduzeća na adrese SIPA-e i Kantonalnog tužilaštva Zenica.
(Vijesti.ba / FENA)