28.04.2025 / 20:00 Ekonomija - U susret 9.GS1 Konferenciji

Transformacija kroz digitalne standarde: Tekstilni sektor FBiH na raskrsnici budućnosti

Transformacija kroz digitalne standarde: Tekstilni sektor FBiH na raskrsnici budućnosti
Foto: Ustupljena fotografija
U susret 9. GS1 Konferenciji, koja se realizuje u suorganizaciji Privredne/Gospodarske Komore FBiH razgovaramo s Jasminom Zejnilagić, višom stručnom saradnicom i sekretarkom Udruženja za tekstilnu i kožarsko-prerađivačku industriju pri Privrednoj/Gospodarskoj komori FBiH.

Jasmina je aktivna članica radne grupe za izradu nove Strategije razvoja industrije tekstila, odjeće, kože i obuće Federacije BiH za period 2024–2033, dokumenta koji donosi konkretan plan tranzicije sektora prema principima cirkularne ekonomije i digitalne transformacije.

GS1 konferencija ove godine donosi snažan fokus na tekstilni sektor i digitalne standarde. Kako Vi vidite ulogu ove konferencije u kontekstu industrijske transformacije?

Jasmina Zejnilagić: GS1 Konferencija je izuzetno važna platforma jer okuplja industriju, institucije i stručnjake na jednom mjestu. Ove godine poseban fokus na cirkularnu ekonomiju, digitalni pasoš proizvoda (DPP) i 2D kodove savršeno se nadovezuje na ciljeve koje mi postavljamo kroz novu Strategiju. Konferencija omogućava razmjenu znanja i primjera dobre prakse, te osvještava industriju o nužnosti digitalizacije i standardizacije kao preduslova za održivost i konkurentnost, ali ujedno daje uvid u neke nove mogućnosti i prilike koje je potrebno iskoristiti. Drago nam je da učestvujemo u realizaciji Konferencije upravo zbog značajnih tema zbog kojih će učesnici, nakon završetka nadam se, doći do nekih novih ideja i rješenja koja su primjenljiva unutar njihovih kompanija.

Učestvovali ste u izradi nove Strategije razvoja industrije tekstila, odjeće, kože i obuće. Koji su glavni ciljevi ovog dokumenta?

Jasmina Zejnilagić: Glavni cilj Strategije je transformacija sektora T.O.K.O. (tekstila, odjeće, kože i obuće) u skladu s principima cirkularne ekonomije i digitalne tranzicije. Pokrenuti i poticati transformaciju industrije u moderan i povezan, cirkularan, tehnološki sposoban i održiv poslovni i ekonomski/privredni sistem temeljen na inovacijama, saradnji i odgovornosti.Strategija jasno definiše potrebu za:

  • digitalizacijom proizvodnih procesa,
  • uvođenjem standarda za praćenje proizvoda,
  • pripremom za obavezne regulative EU poput DPP-a.

U samoj strategiji se navodi da je:

"Jedan od ključnih koraka tranzicije sektora T.O.K.O. je uspostavljanje sistema za identifikaciju i praćenje proizvoda kroz lanac snabdijevanja u skladu s EU zahtjevima za održivost i transparentnost."

Kompletan razgovor s Zejnilagić čitajte na Biznis.ba.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo