Nove uredbe Evropske unije, poput pravila 90/180 koje ograničava broj dana boravka vozača u EU, dodatno su zakomplikovale situaciju za sektor drumskog transporta.
Uz to, domaći prevoznici se već godinama bore s prekomjernim troškovima carinskih terminala, skupim i ograničenim CEMT dozvolama, trošarinama na gorivo, ali i sve dužim zadržavanjima na graničnim prelazima.
Iako apeluju na nadležne institucije da reaguju, izostanak konkretnih poteza prijeti da dodatno destabilizuje ovu važnu granu privrede.
Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija "Logistika BiH", za Vijesti.ba je istakao ključne probleme s kojima se suočavaju prijevoznici u Bosni i Hercegovini, naročito u vezi s pravilom 90/180 koje ograničava boravak vozača u šengenskom prostoru.
Peulić je naglasio da se ovo pravilo, koje vozače tretira kao turiste, nepravedno primjenjuje na profesionalne vozače iz BiH koji su često u tranzitu kroz EU.
"Vozači su izloženi hapšenjima i tretirani kao kriminalci zbog prekoračenja dozvoljenog boravka, a to je, kako sam već ranije govorio, 'tiha taktika iseljavanja mladih ljudi'", rekao je Peulić za Vijesti.ba.
Dodao je da su prijevoznici okupljeni u Konzorcij "Logistika BiH" iznijeli četiri ključna zahtjeva za rješavanje ovih problema.
- Rješavanje problema pravila 90/180: "Tražimo hitno uvođenje dvogodišnjeg moratorija na primjenu ovog pravila, jer se tranzit ne bi trebao tretirati kao boravak", ističe Peulić.
- Povrat akciza na gorivo: Prijevoznici zahtijevaju povrat akciza kako bi bili konkurentni sa susjednim zemljama koje već imaju takve povlastice.
- Smanjenje zadržavanja na granicama: Naglašava potrebu za digitalizacijom carinskih i graničnih procedura kako bi se ubrzao promet i smanjili troškovi poslovanja.
- Rasterećenje troškova poslovanja: Zahtijevaju administrativno rasterećenje i smanjenje parafiskalnih nameta koji opterećuju transportni sektor.
Peulić je također istakao da su, nakon sastanka s ministrom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Stašom Košarcem, te ministrom komunikacija i prometa BiH, Edinom Fortom, razgovori bili konstruktivni i da očekuju konkretne korake u rješavanju problema prijevoznika. Naglasio je i da će i s ministrom Konakovićem dodatno raditi na rješavanju ovih poteškoća.
"Ono što je najvažnije naglasiti – nijedan prijevoznik ne duguje državi Bosni i Hercegovini ništa; mi od države ne tražimo nikakav novac. Ono što smo danas izložili zamjeniku predsjedavajuće Vijeća ministara BiH su konkretni operativni problemi, i smatramo da smo postigli visok stepen saglasnosti da se ovi problemi počnu rješavati odmah", rekao je Peulić.
(Vijesti.ba)