Italija, jedna od najposjećenijih turističkih destinacija na svijetu, odlučila je da uvede stroga pravila u vezi sa recenzijama hotela i restorana.
Ova nova regulativa koju uvodi Italija ima za cilj da suzbije kako nenamjerne greške, tako i zlonamjerne lažne komentare, koji mogu nanijeti ogromnu štetu ugostiteljskom sektoru.
Nova pravila u Italiji nalažu da će turisti i gosti morati da dokažu da su zaista posjetili objekat prije nego što ostave recenziju, a pozitivne ocjene koje su nagrađene na bilo koji način biće zabranjene, piše B92.
Alesandro Đilmozi, poznati kuhar i predsjednik udruženja "Ambasadori ukusa", naglasio je da čak i nenamjerne greške u recenzijama mogu imati ozbiljne posljedice. Primjer koji je iznio, gdje je recenzent tvrdio da je jeo desert koji nikada nije bio u ponudi njegovog restorana, pokazuje koliko lako može doći do dezinformacija koje mogu uticati na reputaciju preduzeća.
Statistike italijanskog Ministarstva preduzetništva pokazuju da lažne ili manipulisane recenzije mogu smanjiti prihode ugostiteljskih objekata od 6 do 30 odsto. Ovaj problem je postao toliko izražen da se mnogi hoteli i restorani u Italiji bore sa nepoštenom konkurencijom i obmanjujućim komentarima koji narušavaju njihov ugled.
Nova pravila omogućavaju hotelima i restoranima da zatraže uklanjanje starih recenzija (starijih od dvije godine) ili onih koje više nisu relevantne. Na primjer, ako je hotel unaprijedio svoje usluge ili izvršio renovaciju, zastarjele kritike više neće imati negativan uticaj.
Stranice poput Booking.com i Tripadvisor će morati da se prilagode ovoj regulativi. Već sada Booking.com dozvoljava samo korisnicima koji su zaista rezervisali smještaj putem njihove platforme da ostavljaju recenzije. Očekuje se da će i druge platforme pojačati kontrole i mjere za otkrivanje lažnih komentara.
Za one koji prekrše nova pravila predviđene su visoke kazne, od 5.000 do čak 10 miliona eura. Ovo je jasan signal da Italija ozbiljno pristupa problemu lažnih recenzija i želi da zaštiti kako ugostitelje, tako i turiste od obmanjujućih informacija.
Tripadvisor je u svom godišnjem izvještaju o transparentnosti istakao da se problem lažnih recenzija ne odnosi samo na Italiju, već na globalni nivo. U 2024. godini, ova platforma je uklonila više od 2.7 miliona prevarantskih recenzija i upozorila 9.000 preduzeća zbog podsticanja lažnih komentara.
Uvođenjem novih pravila, Italija pokazuje odlučnost u borbi protiv prevara u turizmu i ugostiteljstvu. Ova regulativa će pomoći u zaštiti preduzeća od neosnovanih negativnih kritika, dok će turisti dobiti realnije i pouzdanije informacije prilikom izbora hotela i restorana.
Očekuje se da će ove promjene doprinijeti boljoj transparentnosti i kvalitetnijem iskustvu za sve posjetioce Italije.
(Vijesti.ba)