Od 2017. godine Željeznice Republike Srpske bile su u procesu restrukturisanja, za šta je Svjetska banka dala 100 miliona maraka kredita. Rokovi su probijani nekoliko puta, ali taj proces konačno je okončan.
Dugotrajni procesi u više oblasti Željeznicama nisu donijeli ništa u finansijskom smislu, osim novog zaduženja i novog štrajka radnika zbog neisplaćenih plata. Željeznice RS okončale su prošlu godinu sa gubitkom od 34,3 miliona maraka čime se akumulirani gubitak preduzeća popeo na nepunih 312 miliona maraka, piše BN TV.
Međutim, to ih nije spriječilo da idu u novo zaduženje od 5 miliona KM, a za to će im biti potrebna garancija Vlade RS jer banke bez nje nisu zainteresovane za finansiranje gubitaša. Ekonomista Zoran Pavlović kaže da je kompletan proces restrukturisanja pogrešno urađen što je probleme samo produbilo.
„Ja bi to drugačije uradio. Prije svega profitni centri nisu dobro definisani, remontni centar u Prijedoru mogao se razviti jer su imali ljude za taj posao. Austrijanci su čak htjeli da ulože kupe nove mašine i da se remontuju vagoni i mašinski park iz Austrije ali to centrala nije dozvolila. Mislim da je to uludo bačenih 100 miliona KM ništa nismo dobili, a novo zaduženje se traži za plate radnika i uposlenog osoblja“, kaže Zoran Pavlović,ekonomista.
Iz Sindikata željezničara kažu da je proces restrukturisanja pao u vodu jer Vlada nije ispunila svoj dio zadatka da preuzme obavezu prema infrastrukturi i putničkom prevozu, a grant za Željeznice rebalansom budžeta prošle godine smanjen je sa 20 na 10 miliona maraka. Zbog svega su najavili generalni štrajk 2.aprila gdje će između ostalog tražiti odgovornost uprave i zašto se došlo u ovakvu situaciju.
"Tražimo od Vlade Ministarstva,iako su već upoznati sa situacijom,i da je trebalo i bez našeg zahtjeva, da provode aktivnosti na utvrđivanju odgovornosti prethodne uprave politika je sve pa i u željeznicama. S obzirom da je Vlada u 2017. radila proces restrukturisanja cijelo vrijeme smo slušali riječi hvale kako će Željeznice stati na zelenu granu od tog nije bilo ništa taj kredit je potrošen Vlada je to uzela na sebe potrošila i nismo kao radnici osjetili nikakv boljitak u smislu toga", kaže Simo Cvjetković,predsjednik Samostalnog sindikata mašinovođa.
Nema boljitka za radnike ali se zato ne štedi kad se nabavljaju nova vozila,kamioni, za rekonstrukciju zgrade u Doboju, ali kad dođe do problema zvanog plata, tu svi isto pričaju, i Vlada i Uprava i Ministarstvo, a to je da nema novca,kažu sindikalci.
"Suvišno je komentarisati o neredovnosti isplate plata, svi živimo od te plate, ljudima stižu obaveze na naplatu, da ne pričam o plati koja je mala i da je 70 posto na najnižoj plati RS što je nedopustivo", ističe Borislav Dejanović, predsjednik Samostalnog sindikata saobraćajno-transportne djelatnosti.
Dok svagdje u svijetu lokomotiva donosi prihod, naša lokomotiva odavno je zahrđala i na izdisaju, a ako ima i minimalno prihoda od lokomotive, otišlo je u druge džepove, a ne tamo gdje treba, radnicima. Očigledno oni koji upravljaju ne znaju šta je plata jer oni od nje ne žive.
Kontaktirali smo i upravu preduzeća ali nisu bili voljni za razgovor. Ostaje da u narednih 10 dana vidimo hoće li bar odgovoriti svojim radnicima na zahtjeve ili će radnici Željeznica ipak ići u štrajk 2 aprila.
(Vijesti.ba)