Tanya O'Carroll, 37, koja živi u Londonu i radi u sektoru tehnološke politike i ljudskih prava, rekla je da će to otvoriti "vrata" za druge ljude koji žele spriječiti kompaniju društvenih medija da im poslužuje oglase na temelju njihove demografije i interesa.
Ured povjerenika za informisanje, britanski nadzornik podataka, rekao je da ciljano internetsko oglašavanje treba smatrati direktnim marketingom, navodi BBC.
U saopćenju Meta je rekla da pruža "snažne postavke i alate za korisnike za kontrolu svojih podataka i preferencija oglašavanja".
O'Carroll, koja je otvorila svoj Facebook račun prije otprilike 20 godina, podnijela je tužbu protiv Mete 2022. godine, tražeći da prestanu koristiti njezine lične podatke kako bi ispunili svoje feedove društvenih medija ciljanim oglasima na temelju tema za koje su mislili da je zanimaju.
"Znala sam da je ova vrsta predatorskog, invazivnog oglašavanja zapravo nešto na što svi imamo zakonsko pravo prigovoriti", rekla je O'Carroll za Radio 4 Today Programme.
Ona smatra da „ne bismo trebali prihvatiti ove nepoštene uslove prema kojima pristajemo na svo to invazivno praćenje podataka i nadzor."
Kad je 2017. godine saznala da je trudna, shvatila je u kojoj je mjeri Facebook usmjerio oglase na nju. Rekla je da su se reklame koje je dobivala "odjednom u roku od nekoliko sedmica počele mijenjati u puno fotografija beba i drugih stvari - reklame o bebama, trudnoći i majčinstvu".
“Jednostavno me to uznemirilo – to je bilo prije nego što sam uopće rekla ljudima u svom privatnom životu, a ipak je Facebook već utvrdio da sam trudna”, nastavila je.
Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) reguliše način na koji organizacije koriste lične podatke.
U tužbi Tanya O'Carroll je tvrdila da je Facebookov sistem ciljanog oglašavanja obuhvaćen britanskom definicijom direktnog marketinga, dajući pojedincima pravo na prigovor.
Meta je objavila da se oglasi na njihovoj platformi mogu ciljati samo na grupe od minimalno 100 ljudi, a ne na pojedince, pa se ne računaju kao direktni marketing. No Ured povjerenika za informisanje (ICO) nije se složio s tim.
"Organizacije moraju poštivati izbore ljudi o tome kako se njihovi podaci koriste", rekao je glasnogovornik ICO-a, dodajući da to znači dati korisnicima jasan način da isključe korištenje svojih podataka na ovaj način.
(Vijesti.ba / FENA)