Federalni ministar trgovine Amir Hasičević održao je sastanak sa predstavnicima Udruženja poslodavaca iz sektora trgovine, domaćih proizvođača i predstavnika prerađivačke industrije, te predstavnika udruženja potrošača i Sindikata trgovačkih radnika na kojem je dogovoren nastavak projekta sniženih i zaključanih cijena osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda, a s ciljem ublažavanja pritiska na životni standard potrošača.
Trgovci su ponudili radnu verziju spiska „50+20 artikala“, kako bi prije svega socijalno osjetljivim kategorijama učinili dostupnim najpotrebnije životne namirnice.
- Nastavljamo dijalog u partnerskom duhu i tražimo najbolje rješenje sa predstavnicima Udruženja poslodavaca iz sektora trgovine, kako bismo odgovorili izazovima tržišta. Čuli smo i važne napomene predstavnika udruženja potrošača. Radna grupa će nastaviti dogovarati detalje, a načelni dogovor je da će od petka 50-tak proizvoda biti sniženo i zaključano – kazao je ministar Hasičević i dodao:
- Danas smo dobili spisak tih artikala, bili su prisutni i proizvođači. Modalitete još dogovaramo. Istakli smo značaj edukacije potrošača, ali i društvene odgovornosti svih u lancu trgovine, od proizvođača do veletrgovine i maloprodaje. Danas smo govorili i o sazivanju jedne tematske sjednice u sastavu Vlade, proizvođači, trgovci i inspekcije, gdje bi razgovarali o konkurentnosti na tržištu, kaže Hasičević.
On je podsjetio da je prošlogodišnji projekt „zaključavamo cijene“, u kojem su učestvovali trgovci koji imaju 1.500 prodajnih objekata, imao pozitivne rezultate i omogućio kupcima uštedu od oko 60 KM na korpi proizvoda čija je cijena bila zaključana.
- Vidimo da zemlje u okruženju uvode administrativne mjere poput ograničavanja marži, ja sam i dalje mišljenja da se dogovorom može pronaći najbolje rješenje i da se mogu osigurati povoljnije cijene osnovnih prehrambenih i higijenskih proizvoda - kazao je ministar Hasičević.
Domaćin susreta i direktor „Konzuma“ u BiH Nihad Imširović je kazao da su trgovci pokazali dobru volju i društvenu odgovornost.
- Trgovci su pokazali dobru volju i opredjeljenje da na fonu prošlogodišnjeg projekta „zaključavamo cijene“ i ovaj put izađemo u susret našim kupcima, te da pokažemo društvenu odgovornost. Pridružili su nam se pojedini proizvođači, a još uvijek očekujemo da će se pridružiti i dobavljači kako bismo u toj sinergiji napravili najbolji rezultat - kazao je Imširović.
Napomenuo je i da ovaj projekat, kao i prethodni, nije osmišljen kako bi osigurali niske cijene za luksuzne proizvode, nego da omoguće socijalno osjetljivim kategorijma da mogu sebi obezbijediti osnovne životne namirnice po prihvatljivim cijenama.
- Drago nam je da smo u prilici, bez obzira na otežavajuće okolnosti i značajno povećanje troškove poslovanja osigurati kontinuitet projekta društvene odgovornosti “Zaključane cijene”. Radimo na konceptu, na strukturi kompletnog projekta, prilagodićemo ga maksimalno postojećim okolnostima i dešavanjima na tržištu koja su uzrokovana uvoznom inflacijom i globalnim poremećajem tržišta nabavnih cijena I svega što utiče na konačnu cijenu. Ponuda će se sastojati od esencijalnih proizvoda po povoljnijoj cijeni, kaže Imširović.
Sudionici sastanka su akcentirali da ni ovoga puta nije riječ o najjeftinijim i nekvalitetnim proizvodima, nego onima koji se najčešće prodaju.
Projekt će trajati tri mjeseca, a dogovor je da se svakih 30 dana analizira spisak i cijene kako bi se izbjegli gubici ukoliko dođe do naglih poskupljenja na svjetskom tržištu, saopćeno je iz Federalnog ministarstva trgovine.
(Vijesti.ba)