Ova jednostavna, ali efektivna metoda planiranja pomaže da postavljate prioritete na listi aktivnosti koje procjenjujete kao visoko vrijedne. Ovom metodom osiguravate da najvažnije zadatke obavite svake sedmice.
Otkud "veliko kamenje"?
"Veliko kamenje" nije novina, iako se kao alat krio iza različitih imena koje su mu pripisivali poslovni ljudi i savjetnici. Šta je izvještaj o "velikom kamenju", kako funkcioniše i kako ga možete implementirati da poboljšate produktivnost i unaprijedite svoje poslovanje?
Ovaj alat za sedmično planiranje osmišljen je da vam pomogne da se usredsredite na aktivnosti koje procijenjujete kao veoma značajne i vrijedne za poslovanje. Koncept je inspirisan analogijom autora Stephen Covey iz knjige "Sedam navika uspješnih ljudi" (1989), koji opisuje sliku punjenja tegle velikim kamenjem, šljunkom i pijeskom. Ideja je da se prioritet da velikom kamenju, odnosno zadacima od visoke vrijednosti, prije nego što se dodaju šljunak (zadaci srednje vrijednosti) i pijesak (zadaci niske vrijednosti), kako bi se osiguralo da najvažnije aktivnosti budu završene prve.
Tako, u poslovnom kontekstu, "veliko kamenje" su ključni zadaci i projekti koji imaju najveći uticaj na uspjeh biznisa. Prepoznavanjem i planiranjem ovih zadataka svake sedmice osiguravate da su vaše vrijeme i energija usmjereni na ono što je zaista važno.
Prednosti izvještaja o "velikom kamenju"
Da bi pojednostavio ovaj metod i približio ga svakome ko razvija svoj biznis, Finkel je u nekoliko tačaka iznjeo prednosti izvještaja o "velikom kamenju".
Kada svake sedmice identifikujete glavne prioritete možete ostati jasno usredsređeni i usmjereni na aktivnosti koje su visoko vrijedne i tako ćete sigurno izbjeći sva ometanja manje važnim zadacima.
Veća produktivnost je osigurana. Kada ste usredsređeni na zadatke sa visokim uticajem osiguravate da ćete najbolje iskoristiti svoje vrijeme, što vodi i ka boljim rezultatima.
Izvještaj o "velikom kamenju" će vam pomoći da efektivno rasporedite vrijeme i osigurate da se važni zadaci završe na vrijeme.
Tako što ćete razlaganje zadataka postaviti kao prioritetne sedmične aktivnosti, osjećaćete se manje opterećeni i pomoći će vam da se lakše nosite sa radnim obavezama.
Kako sve to možete da se sprovedete u vašu poslovnu realnost?
Prvo treba da identifikujete vaše "veliko kamenje", prenosi Ekapija. Na početku svake sedmice odredite jednu do tri aktivnosti od visoke vrijednosti koje treba da obavite. To treba da budu zadaci koji direktno doprinose vašim poslovnim ciljevima i imaju značajan uticaj na uspjeh.
Zatim rasporedite vaše "veliko kamenje". U svom kalendaru blokirajte posvećeno vrijeme za svaki "kamen". Trenirajte se da ove obaveze tretirate kao neodložne, kako bi dobile punu pažnju.
Isplanirajte sedmicu. Kada rasporedite "veliko kamenje", organizujte ostatak svoje sedmice oko ovih visokoprioritetnih zadataka. Odvojite vrijeme za zadatke srednje (šljunak) i niske vrijednosti (pijesak) bez ugrožavanja obaveza prema "velikom kamenju".
Važno je da pratite napredak. Na kraju svake sedmice pregledajte svoj napredak u vezi sa primjenom metoda "veliko kamenje". Razmislite o onome što ste postigli, izazovima sa kojima ste se suočili i onome što možete unaprijediti za narednih sedam dana.
Ako primjećujete da redovno nailazite na poteškoće u realizaciji ovog metoda, preispitajte svoj pristup. Možda će biti potrebno da prilagodite raspored, delegirate više zadataka ili preraspodijelite prioritete.
Primjer iz prakse
- U mom poslovanju, primjena izvještaja o "velikom kamenju" bila je ključna za održavanje fokusa i postizanje ciljeva. Svakog ponedeljka odvajam vrijeme da odredim svoje "veliko kamenje" za sedmicu. Oni mogu uključivati strateške sesije planiranja, ključne sastanke sa važnim klijentima ili neke prekretnice u projektima. Na primjer, jedne sedmice moje "veliko kamenje" uključivalo je finalizaciju plana razvoja novog proizvoda, pripremu za važnu prezentaciju klijentu i sprovođenje tromjesečne evaluacije učinka sa mojim timom. Pošto sam planirao da im posvetim potrebno vrijeme, osigurao sam da dobiju moju punu pažnju i da budu završeni na vrijeme - jedan od svojih primjera naveo je Finkel.
Dodao je i da je ovakav pristup pomogao i njegovom timu, jer su znali za Finkelove prioritete i mogli su da usklade svoje obaveze. Bolja koordinacija i bolji rezultati bili su neki od ishoda.
Najbolji savjeti ako primjenjujete "veliko kamenje"
Budite realni. Izaberite realan broj "velikog kamenja" svake sedmice. Pretrpavanje velikom brojem zadataka može da vas dovede do izgaranja i pada u produktivnosti.
Komunicirajte sa timom. Podijelite svoje "veliko kamenje" sa timom kako biste osigurali usklađenost i podršku. Ovo pomaže svima da razumiju ključne prioritete i zajednički rade.
Ostanite fleksibilni. Iako je važno da se držite rasporeda, budite spremni na prilagođavanje ako se pojave neočekivani zadaci visokog prioriteta. Ključ je da ostanete usredsređeni na najvažnije prioritete, ali i da ste spremni da izađete iz zadatog plana.
Proslavite svoje uspjehe. Na kraju svake sedmice odvojite vrijeme da proslavite šta ste postigli. Vidjet ćete da će vas dodatno pokrenuti kada prepoznate napredak i bićete još više usredsređeni na aktivnosti koje procijenjujete kao visoko vrijedne.
(Vijesti.ba)