10.01.2025 / 11:19 BiH - BHDCA u fokusu

Ucjenjuje li Ryanair ukidanjem taksi: Milioni su u igri!

Ucjenjuje li Ryanair ukidanjem taksi: Milioni su u igri!
Foto: Arhiv

Predstavnici kompanije Ryanair jučer su na Međunarodnom aerodromu u Sarajevu predstavili pet novih linija iz Sarajeva, koje će biti u funkciji od aprila.

No, glavni komercijalni direktor Ryanaira Jason McGuinness imao je poruku i za bh. vlasti. Zabrinjava ga najava ponovnog uvođenja avijacijskih taksi.

“Neki ljudi govore da su takse male da ne prave razliku, ali ta priča nema smisla. Ministri i političari su poprilično izolovani od realnosti i od svakodnevnog komercijalnog i poslovnog života. Kada vidimo kako raspoređujemo resurse, raspoređujemo ih tamo gdje su nam troškovi najniži”, rekao je za portal Klix.

Ukidanje takse, McGuinness je ocijenio kao ključnu stvar za uspostavljanje baze u glavnom gradu Bosne i Hercegovine te dodao da je zabrinut u pogledu ponovnog uvođenja taksi u Bosni i Hercegovini.

“Razvoj o kojem smo govorili jutros, ukoliko se ta odluka zadrži, neće biti moguć. To je esencijalno u pogledu izgradnje baze. To znači da avion počinje i završava dan. Zaposlili bismo lokalne pilote, inžinjere, članove posade. Ukoliko bismo imali dva aviona u Sarajevu, što bi bio plan, broj radnih mjesta na aerodromu odmah bi se povećao za 100. To bi dovelo i do povećanog broja aviona, a vrlo brzo i destinacija te putnika. Ukinite takse i omogućite nam ozbiljne razgovore o uspostavljanju baze", rekao je.

Upravo o ovoj temi nedavno je za Vijesti.ba govorio ministar saobraćaja i komnikacija BIH Edin Forto. On je rekao da je, kada je nastupila kriza na Tuzlanskom aerodromu postavljeno pitanje za šta nam aerodrome služe.

- Ja mislim da cilj treba da bude, a pogotovo kad je u pitanju Aerodrom Sarajevo, da ima što veći broj putnika i veći broj destinacija. Raste turizma, korist ostvaruje poslovna zajednica. Ne zanima me profit aerodrome ako nema putnika i destinacije. Kad su niskobudžetne kompanije počele da se povlače iz Tuzle, ranije iz Sarajeva, smanjen je broj linija ja sam tražio način da ih potaknemo u tom momentu. To smo uradili uvođenjem moratorija na takse, koja je 3 KM po putniku. Ako imate million putnika kao jedna kompanija, to je na nivou godine 3 miliona KM, to je čista dobit. Aviokompanije insistiraju da im se da sve što ima, niskobudžetne u minut mjere koliko avion stoji na pisti i ako vam treba 30 minuta da izađu putnici i da on opet poleti to nije dovoljno dobro. Svaka minuta se mjeri desetinama hiljada eura lizinga koji oni plaćaju. Oni smanjuju teret, oni dolaze i ucjenjuju u trenutku kada mogu. Trenutno mogu i oni kažu ukinite taksu skroz, kaže Forto.

On je dodao da je ta taksa osnovni prihod za BHDCA.

- Kako osamostaliti tu instituciju ako nemaju osnovni prihod. Ne smijemo ići u tu avanturu, jer ako nemamo tog regulatora i ako nije dovoljno snažan, izgubićemo potpuno kontrolu zračnog prostora. Evropski regulator je u svom izvještaju rekao da BHDCA ima hronični nedostatak kadrova. Znate šta se desilo u Sloveniji, oni su u jednom dijelu regulacije zračnog prostora izgubili autonomiju. To se nama može desiti. Mogu nas isključiti iz kontrole neba i da dovedu tuđeg regulatora. Svi crveni alarmi su upaljeni”, rekao je Forto i dodao da zaposlenik BHDCA ne može imati istu platu kao bilo koji državni službenik, rekao je Forto.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo