Protokol se odnosi na osnovne i srednje škole te učeničke domove, a njime se definira kontrola pristupa prostorima školske ustanove - zaključavanje i nadzor ulaza u prostore školske ustanove, ulaske i izlaske tokom odmora učenika, ulazak roditelja i drugih vanjskih posjetitelja u školu te pregled osoba i predmeta učenika i drugih posjetitelja.
Također, govorit će se o edukaciji i informiranju učenika, radnika i roditelja, uspostavi sigurnosnog tima, međuresornoj suradnji te evaluaciji i unapređenju internih protokola školskih ustanova.
Ulazna vrata zaključana, a radnici dežuraju na ulazu
Školske ustanove dužne su hitno provjeriti i osigurati tehničku prilagodbu svih ulaznih vrata, a direktor je obavezan organizirati redovitu provjeru ispravnosti svih sigurnosnih sistema.
Ulazna vrata, kao i svi ostali ulazi ili izlazi, trebaju biti zaključana tokom cijelog radnog vremena, ali tako da se osiguraju evakuacijski izlazi, osim u posebnim okolnostima koje odobri direktor.
U cilju ulaska učenika u školu prije početka nastave i izlaska nakon završetka nastave, vrata mogu biti otključana najkasnije 30 minuta prije početka nastave i 15 minuta nakon završetka.
Direktor je obvezan odrediti dežurstvo radnika na ulazu tokom radnog vremena. U slučaju uočenog protuzakonitog ponašanja ili ponašanja koje ugrožava sigurnost osoba u školskoj ustanovi, odmah će biti obaviještena i policija.
Učenicima nije dopušteno napuštanje škole tokom malog odmora, a tokom velikog odmora učenici osnovnih škola ne smiju izlaziti izvan vanjskih prostora škole.
Radnici provjeravaju identitet osoba i mogu provesti sigurnosne preglede
Ustanove su dužne odrediti pravila i način najavljivanja posjeta i ulaska te odrediti jedinstveni ulaz za sve roditelje i posjetitelje u slučaju više postojećih ulaza.
Roditelji mogu ući u školu samo u dogovorenom terminu uz prethodnu najavu ili na poziv škole, o čemu će biti obaviješten radnik na ulazu.
Radnik školske ustanove dužan je preuzeti posjetitelja na ulazu i ispratiti ga nakon sastanka, te obavezno provjeriti identitet osobe uvidom u osobnu iskaznicu.
Tokom roditeljskog sastanka, razrednik dočekuje prisutne roditelje na ulazu škole i vodi ih do učionice, a nakon sastanka prati ih do izlaza.
Radnik zadužen za poslove nadzora ulaza može izvršiti sigurnosne preglede učenika i drugih osoba te njihovih predmeta, a sigurnosni pregled učenika mogu provoditi i odgojno-obrazovni radnici tokom nastave.
Predmeti koji mogu biti upotrijebljeni za nanošenje ozljeda ili drugi nezakoniti predmeti bit će privremeno zadržani, a o pronalasku će biti obaviješteni direktor, stručne službe, roditelji i policija.
Vježbe evakuacije i kriznih situacija dva puta godišnje
Među ostalim, školske ustanove obvezne su provoditi simulacije evakuacije i drugih kriznih situacija najmanje dva puta godišnje.
Svaka školska ustanova formira sigurnosni tim koji se sastoji od direktora, pedagoga/psihologa, učitelja/nastavnika i drugih radnika, te predstavnika roditelja, koji će redovitim sastancima analizirati potencijalne sigurnosne prijetnje i evaluirati mjere.
Na sastanke sigurnosnog tima mogu biti pozvani predstavnici osnivača, policije, civilne zaštite, socijalne službe, zdravstva i drugih relevantnih dionika, a u Protokolu je također navedeno da je međuresorna suradnja s relevantnim dionicima obvezan i ključni element sigurnosnog sistema školske ustanove.
(Vijesti.ba)