28.12.2024 / 08:35 Regija - Predsjednički izbori

Hrvatska: U ponoć počela izborna šutnja

Hrvatska: U ponoć počela izborna šutnja
Foto: Cropix
U ponoć je počela izborna šutnja pred predsjedničke izbore u Hrvatskoj i trajat će do sutra u 19 sati kada se zatvaraju birališta.

Biračkih mjesta će u Hrvatskoj i u inostranstvu biti otvoreno 6755.

DIP će sutra dva puta objavljivati podatke o izlaznosti, u 11:30 i 16:30. U 19 sati će biti objavljene izlazne ankete, dok će od 20 sati početi pristizati DIP-ovi službeni rezultati koji će se ažurirati svakih 10 minuta.

Nema sankcija za kršenje izborne šutnje

Podsjetimo, na ovim izborima nema sankcija za kršenje izborne šutnje. Zbog neujednačenog zakonodavstva u Hrvatskoj se kazne propisuju na lokalnim i evropskim izborima, dok se na predsjedničkim i parlamentarnim one ne provode.

DIP je ipak upozorio na suzdržanost od kršenja izborne šutnje. "Zabranjena je svaka izborna promocija, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora, objavljivanje fotografija u sredstvima javnog saopćavanja, izjava i intervjua kandidata za predsjednika Republike Hrvatske, te navođenje njihovih izjava ili pisanih djela u vremenu u kojem traje izborna šutnja", saopćili su iz DIP-a.

Zabranjena promocija

-    DIP poziva kandidate i stranke, kao i sve ostale da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od:

  •     iznošenja i obrazlaganja izbornih programa kandidata,
  •     objavljivanja promotivnih poruka i fotografija u medijima
  •     postavljanja novih promotivnih plakata ili letaka
  •     pozivanja na glasovanje za pojedine kandidate
  •     upućivanja telefonskih poziva, SMS poruka ili elektroničke pošte biračima
  •     postavljanja novih promotivnih sadržaja poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, odnosno platformama, kao što su Facebook, Instagram, Google, You Tube, X, TikTok i ostale, a koji se direktno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža
  •     kao i bilo kojih drugih aktivnosti koje bi predstavljale izbornu promociju

Državno izborno povjerenstvo također poziva medije i medijske radnike da se u vremenu izborne šutnje suzdrže od izborne promocije, objavljivanja fotografija, izjava, intervjua, navođenja izjava ili pisanih djela, prenošenja eventualnih konferencija za medije, javnih događaja ili obraćanja javnosti kandidata, bez obzira radi li se o temi koja je direktno vezana uz izbornu promociju ili o bilo kojoj drugoj temi.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo