Jedna srednja škola u Holandiji zabranila je roditeljima uvid u ocjene njihove djece kako bi smanjila stres koji učenici osjećaju zbog pritiska da postižu dobre rezultate.
Kako prenosi The Guardian, škola je uvela jednomjesečnu pauzu u dijeljenju rezultata, a čak 95 odsto roditelja podržalo je ovu mjeru, dok je savet roditelja predložio produženje na deset sedmica.
Ocjene – pritisak na učenike da postižu visok uspjeh
U Holandiji učenici moraju da postignu određeni prosek kako bi napredovali u naredni razred, što na njih stavlja dodatni pritisak da neprestano postižu visok uspjeh. S tom u vezi, Stijn Uitenbogaard, profesor ekonomije u Jordan – Montessori Lyceum Utrecht, primjetio je da aplikacija koja redovno dijeli sve ocjene sa roditeljima dodatno povećava stres kod učenika. Istraživanjem je obuhvatio skoro polovinu učenika u školi i otkrio da djeca čiji roditelji redovno prate ocjene ocjenjuju nivo stresa na 2,7 od 5, dok oni čiji roditelji to ne rade bilježe stres na nivou 2.
„Mislim da je ovaj pritisak na učenike da stalno postižu dobre rezultate moderna pojava. Kad sam ja išao u školu, ocjene su se slale roditeljima četiri puta godišnje, a ostatak informacija mogao si podijeliti kada želiš“, izjavio je Uitenbogaard i dodao: „Roditelji sada dobijaju obavještenja na telefon čim dijete dobije ocjenu, pa ih kod kuće čeka razgovor s roditeljima koji već znaju svaki detalj. To može biti vrlo stresno za dijete“.
Nakon svog istraživanja, Uitenbogaard je predstavio rezultate rektoru Geertu Looyschelderu, koji je prihvatio prijedlog. Looyschelder je istakao da zabrinutost za ocjene ometa razvoj životnih veština kod djece, poput empatije i fleksibilnosti.
„Stalna kontrola roditelja samo povećava stres. U našem obrazovnom sistemu uvijek govorimo: ‘Imaš pravo na greške. Tako se uči‘“, objasnio je profesor Uitenbogaard.
Lobke Vlaming, direktorica nacionalnog udruženja roditelja, navela je da su reakcije na ovu pilot inicijativu do sada bile pozitivne.
„Već neko vrijeme čujemo o zabrinutostima roditelja zbog pritiska na djecu da postižu rezultate, kao i zbog privatnosti. Možda djeca imaju pravo da se sve informacije o njima ne dijele svima“, izjavila je Vlaming.
Dodala je da, ipak, komunikacija između roditelja i škole treba da ostane otvorena, kako bi roditelji bili obaviješteni kada nešto ne ide kako treba, prenosi Zelena učionica.
(Vijesti.ba)