Mnogi vozači uvijek su u dilemi kada im je rezervoar pri kraju i moraju da idu do najbliže benzinske pumpe kako bi natočili gorivo.
Pitaju se da li je preporučljivo puniti do samog kraja, "do čepa" kako se kolokvijalno kaže, ili do prvog klika. Vlada mišljenje da je štetno imati pun rezervoar jer to utiče loše na sistem za paljenje.
Međutim, istina je drugačija. Ako je sistem za dovod goriva ispravan, nema nikakve štete ako se napuni pun rezervoar. U slučaju sudara, nema dodatnog rizika od zapaljenja ako je rezervoar pun jer on zavisi od ispravnosti gorivnog sistema.
Prema pisanju portala Auto portal, zapaljenje, odnosno eksplozija, nastaje lakše u gorivnim parama nego u tekućem gorivu. Zbog toga, gorivo treba puniti do vrha rezervoara. Naravno, to zavisi i od vaših finansija, ali ako napunite rezervoar do vrha, ići ćete rjeđe na benzinsku pumpu kada budete naredni put punili rezervoar jer ako sipate manje, pri svakom dodatnom punjenju vam treba više vremena i uvijek se izgubi (ispari) malo goriva.
Time smanjujete rizik da ostanete bez goriva nasred puta ako završite na rezervi, a niste stigli da odete do pumpe. Da zaključimo, gorivo punite do prvog "klika" na pištolju za punjenje. Nakon toga, izvadite pištolj i vratite ga na postolje.
Šta bi se desilo ako nastavim da sipam gorivo nakon "klika"?
Ako na "klik" nastavite da sipate gorivo, ono može da curi kroz rezervoar što za vas predstavlja finansijski gubitak. Također, nastaju isparenja koja su vrlo štetna za zdravlje, a može da nastane i rizik zapaljenja, naročito ako iscureno gorivo poprska vruću izduvnu cijev. Prekomjerna količina goriva blokira "grlo" zbog čega se povećava pritisak gorivnih para te nastaje povratni pritisak goriva koji otežava funkcionisanje i skraćuje radni vijek pumpe za gorivo i elemanata sistema za dovod goriva, piše Mondo.
(Vijesti.ba)