Portal Nova.rs otkriva detalje krivične prijave protiv Gorana Vesića, u kojoj se navodi da je stanična zgrada Železničke stanice otvorena iako su određeni radovi i dalje bili u toku, a o tome nije bilo obaviješteno Odeljenje republičke građevinske inspekcije.
EKSKLUZIVNO Krivična prijava protiv Gorana Vesića: Železnička stanica otvorena bez dozvole građevinske inspekcije https://t.co/TrfoFVAMTj
— nova.rs (@novarsonline) November 26, 2024
Goran Vesić je u četvrtak priveden, a subotu mu je nakon saslušanja određen pritvor do 30 dana. Zgrada Železničke stanice u više navrata je renovirana, a iako je vlast od samog početka tragedije u Novom Sadu tvrdila da nadstrešnica nije rađenja, sudeći po krivičnoj prijavi protiv osumnjičenih, izvesnih radova je na njoj je bilo.
Među osumnjičenima je i bivši ministar koji je podnio ostavku usljed pritiska javnosti zbog tragedije. Portal Nova.rs došao je u posjed krivične prijave protiv Vesića, odnosno šta je, prema tvrdnjama tužilaštva, morao da zna pre otvaranja Železničke stanice u Novom Sadu.
Snimak kao jasan dokaz da je hapšenje Gorana Vesića samo loše izrežirana predstava!!!
— Nemanja Petrović #beogradskifront (@MenjamoSrbiju) November 23, 2024
Na početku snimka se sa zadnje strane "marice" izvodi lice sa vezanim rukama ispred sebe, da bi tek koji trenutak kasnije izveden i Vesić sa bočne strane, nonšalantno, sa slobodnim rukama... pic.twitter.com/Y1uTL3i8B8
U vremenskom periodu od 25. maja 2020. do 1. novembra 2024. u Novom Sadu i Beogradu, u stanju kada su mogli da shvate značaj svog djela i upravljaju svojim postupcima, u svojstvu službenih lica, svjesni da nepostupanjem po propisima i tehničkim pravilima o mjerama zaštite mogu izazvati opasnost za život i tijelo ljudi pa na to pristali, olako držeći da usljed toga neće nastupiti smrtna i teška tjelesna povreda kod više lica, te svjesni zabranjenosti svog dijela, izazvali opasnost za život i tijelo ljudi ne postupajući po propisima i tehničkim pravilima o merama zaštite. Oni su to učinili na taj način što su:
"Osumnjičeni Goran Vesić, u periodu od 26. oktobra 2022. do 1. novembra 2024. godine, i osumnjičena Anita Dimoski, u periodu od 13. decembra 2021. do 1. novembra 2024. u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu službenih lica i to – osumnjičeni Goran Vesić, kao ministar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a osumnjičena Dimoski kao v.d. pomoćnik ministra, koja je bila zadužena za praćenje Projekta rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Subotica-državna granica (Kelebija), a Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture bilo finansijer pomenutog projekta koji obuhvata rekonstrukiju, dogradnju i adaptaciju stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu – neprimjenjujući svoja ovlašćenja iz djelokruga poslova državne uprave, 5. jula 2024. omogućili puštanje u rad vestibila krila B stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu. I to tako što o otvaranju vestibila krila B, kojem su oboje lično prisustvovali, i o daljem radu i korišćenju istog od strane putnika, za vreme dok su se i dalje izvodili radovi na rekonstrukciji i adaptaciji stanične zgrade Železničke stanice, pa sve do 1. novembra, o predmetnim radovima nisu obavijestili građevinsku inspekciju, koja se nalazi u sastavu ministarstva, a radi sprovođenja inspekcijskog nadzora i radi utvrđivanja od strane građevinske inspekcije da na objektu zgrade Železničke stanice postoje nedostaci koji ugrožavaju bezbednost njegovog korišćenja i okoline", navodi se u naredbi o sprovođenju istrage i dodaje:
Reportaža sa hapšenja Gorana Vesića. Uzeo povratnu kartu. pic.twitter.com/mVskJdYuCZ
— Ibrius Tinnitus (@AjmoOvako) November 22, 2024
"Zatim, da nije izvršen tehnički pregled objekta i da za navedeni objekat nije izdata upotrebna dozvola, kao i radi primjene jedne ili više mera iz nadležnosti Odeljenja Republičke građevinske inspekcije, iako su znali da su građevinski radovi i dalje u toku, da isti do 5. jula 2024. godine nisu bili prijavljeni od strane investitora 'Infrastruktura železnice Srbije' a.d. Beograd, pre početka izvođenja radova shodno Zakonu o planiranju i izgradnji".
Dalje se ukazuje na još propusta u postupanju osumnjičenih
„Zatim, da u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, nije izvršen tehnički pregled stanične zgrade radi utvrđivanja podobnosti objekta za upotrebu i za garantovanje bezbednosti putnika i drugih lica, shodno Zakonu bezbednosti u železničkom saobraćaju, kao i da za rad stanične zgrade od strane ministarstva nije bila izdata upotrebna dozvola u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, na koji način je putnicima i drugim građanima bilo omogućeno korišćenje vestibila krila B iste zgrade, kao i prostora ispred ulaza sve do 1. novembra, kada je došlo do obrušavanja nadstrešnice“, navodi se.
Je l' to, to? Početak kraja ili kontrolisana šteta? https://t.co/LiUaXxRANv
— Predrag Aleksendrić (@NaDrugiPogled__) November 21, 2024
Šta se nalazi u dijelu prijave za Tanasković?
Portal Nova.rs imao je uvid i u dio prijave koji se odnosi na Jelenu Tanasković.
"Osumnjičena Jelena Tanasković, u periodu od 7. maja 2024. do 1. novembra 2024. godine, u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu v.d. generalnog direktora 'Infrastruktura železnice Srbije' a.d. Beograd, kao investitora u Projektu rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Subota-država granica (Kelebija), koji projekat obuhvata i rekonstrukciju, dogradnju i adaptaciju stanične zgrade, kao lice odgovorno za zakonitost njegovog rada, 5. jula 2024 godine omogućila je puštanje u rad vestibila krila B stanične zgrade Železničke stanice, kojem je i lično prisustvovala, iako nije bila izvršena prijava radova od strane investitora pre početka izvođenja radova, a građevinski radovi na staničnoj zgradi i dalje su bili u toku", navodi se u krivičnoj prijavi.
"Niti je u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji izvršen tehnički pregled stanične zgrade Železničke stanice radi utvrđivanja podobnosti objekta za upotrebu i za garantovanje bezbjednosti putnika i drugih lica, niti je za rad stanične zgrade bila izdata upotrebna dozvola, na koji način je putnicima u železničkom saobraćaju i drugim licima bilo omogućeno korišćenje vestibila krila B stanične zgrade, kao i prostora ispred sve do 1. novembra kada je došlo do obrušavanja nadstrešnice", navodi se u krivičnoj prijavi.
Podsjetimo, pad nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu dogodio se nešto prije 12 sati, 1. novembra. Na licu mjesta stradalo je 14 osoba, prošle nedjelje je 15. žrtva podlegla teškim povredama.
Dvije osobe se nalaze u bolnici i njihovo stanje je teško.
Trenutno Novi Sad. Veliki broj ljudi na protestu zbog tragedije koja se desila na železničkoj stanici. pic.twitter.com/MHjuv9wGL6
— Kreni-Promeni (@KPromeni) November 5, 2024
Iako je vlast od samog početka tvrdila da u sklopu rekonstrukcije nadstrešnica nije rađena, fotografije same zgrade su pokazale drugačije. Također, pojedini stručnjaci, koji su bili angažovani na određenim poslovima vezanim za rekonstrukciju zgrade, potvrdili su da je bilo radova na nadstrešnici.
(Vijesti.ba)