20.11.2024 / 12:04 BiH - Uz Međunarodni dan djeteta

Djecu tišti samoća, zanemarenost i osjećaj odbačenosti

Djecu tišti samoća, zanemarenost i osjećaj odbačenosti
Ilustracija

Djecu danas tišti samoća, zanemarenost, osjećaj nepripadanja nekoj grupi, osjećaj manje važnosti, da se ne slušaju njegove potrebe. 

Tišti ih osjećaj odbačenosti i onda takva djeca na svojstvene načine pokazuju da im treba pomoć.

Ovo je ocjena dugogodišnje nastavnice razredne nastave Mirjane Šinik koja predaje djeci u Osnovnoj školi "Petar Kočić“ u Novoj Topoli kod Gradiške.

Povodom Međunarodnog dana djeteta koji se obilježava danas, Ombudsman za djecu RS organizuje konferenciju o vršnjačkom nasilju. Na skupu su predstavnici nekoliko institucija i ustanova koje su u lancu prevencije i suzbijanja nasilja, uključujući i nastavnike.

Istraživanje Ombudsmana za djecu je pokazalo da djeca najviše vjeruju nastavnicima.

- Djeca ponašanjem pokazuju da ih nešto muči i mi to kao nastavnici možemo prepoznati. Mene ne iznenađuju rezultati istraživanja Omudsmana jer su nastavnici drugi roditelji djeci - navela je Šinik.

Ona je rekla da je saradnja s nekim roditeljima jednostavna i efikasna, dok je sa nekima sasvim drugačije.

-Uvođenjem elektronskog dnevnika neki roditelji smatraju da je dovoljno da imaju uvid u ocjene djeteta i da se tu sva saradnja sa školom završava. Roditelji moraju redovno da dolaze na informacije, pa makar nastavnici imali samo riječi hvale za njihovu djecu - poručila je ona.

Ombudsman za djecu RS Gordana Rajić podsjetila je da je ova institucija uradila poseban izvještaj o vršnjačkom nasilju koji je specifičan po tome što su pitali djecu o nasilju.

-Djeca su kao najzastupljeniji oblik nasilja navela socijalnu isključenost. Dakle, nije više fizičko nasilje dominantno. Dobro je što djeca prepoznaju da nasilje nije samo fizičko nasilje - rekla je Rajić.

Ona je zaključila da je za prevenciju nasilja neophodna međuinstitucionalna saradnja, odnosno međusektorska.

- Škola nije jedina ustanova za to i to uvijek ističemo. Niko ne očekuje da sama škola može to da uradi. Onog momenta kada škola nema kapacitet da riješi problem, onda treba da uključi i Centar za socijalni rad, Centar za mentalno zdravlje ili neke druge ustanove - poručila je ona.

 


(Vijesti.ba / FENA)

Izdvajamo