Vlada Hrvatske je na današnjoj sjednici dala saglasnost Ministarstvu odbrane za preuzimanje obaveza na teret državnog budžeta za održavanje aviona Rafalea, a donijete su i odluke o nabavi besposadnog vazduhoplovnog sistema Bayraktar TB2 te pripremnim radnjama za nabavu tenkova Leopard.
MORH je nakon provedbe postupka javne nabave za period od 2024. do 2026. na sjednici predstavio i odluku o nabavi Bayraktara TB2, u ukupnom iznosu od 95 miliona američkih dolara, odnosno 86 miliona i 424.252 eura. Od toga će Ministarstvo morati platiti 84.6 miliona eura - za ovu godinu 20.2 miliona, u 2025. godini 37.5 miliona te u 2026. godini 27 miliona eura.
U državnom budžetu u 2025. i 2026. godini osigurana su 64.4 miliona eura.
Ukupna vrijednost ugovora iznosi gotovo 74 miliona američkih dolara bez PDV-a, a pored roba i usluga koje će biti isporučene prema ukupnoj vrijednosti ugovora, dodatno je predviđena i isporuka opreme u vrijednosti od nešto malo više od dva miliona američkih dolara koja je donacija.
Ministarstvo odbrane ima obavezu plaćanja PDV-a na cjelokupan iznos ugovora i PDV-a na donaciju, što je iznos PDV-a u protuvrijednosti od 19 miliona američkih dolara.
Od ukupnih obveza Ministarstva odbrane u iznosu od 84.582.589,47 eura bit će potrebno platiti u 2024. godini 20.189.321,71 eura, u 2025. godini 37.474.172,15 eura i u 2026. godini 26.919.095,61 eura.
"Oružane snage Republike Hrvatske iskazale su potrebu za prioritetnom i hitnom nabavom naoružanog sistema Bayraktar TB2, a kompanija Baykar Makina San. Ve Tic. A.S. dostavila je informativnu ponudu i prijedlog konfiguracije Bayraktara TB2 za Republiku Hrvatsku po modelu "sveukupnog paketa". Konfiguracija je bazirana na šest letjelica opremljenih elektrooptičkim kamerama za izviđanje uključujući inicijalni komplet naoružanja te osigurava dvostruku radio pokrivenost cjelokupnog teritorija Hrvatske u stacionarnoj i mobilnoj inačici", naveo je Anušić.
Pored letjelica s kamerama i naoružanja, paket obuhvaća centar za zapovijedanje i nadzor, simulator za obuku, zemaljske nadzorno-upravljačke stanice, zemaljske podatkovne stanice, inicijalni komplet pričuvnih dijelova dostatan za 4000 sati naleta, uključujući svu potrebnu opremu i alat za održavanje, jamstvo u trajanju od dvije godine ili do dostizanja 4000 sati naleta, boravak stručnjaka u Hrvatskoj u periodu od dvije godine, obuku u njihovom obučnom centru u Turskoj te transport cjelokupnog paketa u Hrvatsku.
(Vijesti.ba)