Evropska investicijska banka (EIB) obavijestila je Autoceste FBiH o postojećim mogućnosti financiranja kao i uslovima finansiranja sanaije željezničke i putne infrastrukture na dionici puta M-17 Jablanica-Mostar i željezničke pruge na dionici Ostrožac-Jablanica-Grabovica.
"JP Autoceste FBiH je pripremilo dopis sa svim ovim informacija i isti je poslan prema Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija i Vladi FBiH te u sljedećem periodu očekujemo upute za daljnja postupanja”, naveli su za Vijesti.ba iz Autocesta.
No iz Vlade FBiH još nema konkretnih uputa.
Aktivnosti Željeznica
S druge strane, Uprava Željeznica FBiH je jučer usvojila zaključak željezničke infrastrukture te će biti upućen prema resornom ministarstvu, Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija, da dostave informaciju u kojoj su fazi.
- Kada se riješi donji stroj pruga, Željeznice FBiH će pristupiti polaganju novih šina te svega onog što je neophodno da se uspostavi željeznički saobraćaj. Trenutno aktivnosti oko i cestovne magistrale i željezničke pruge, donjeg stroja, u nadležnosti su, u skladu sa zaključkom Vlade, na Autocestama FBiH – kaže direktor Željeznica FBiH Enis Džafić.
On je pojasnio tvrdnje ministra komunikacija i prometa BiH Edina Forte da se uprava ovog preduzeća sastala tek prije dva dana.
- Mene iznenađuju takve izjave jednog ministra koji, evo, mjesec dana kako su prošle poplave toliku brigu vodi o željezničkom sektoru BiH da nije nikada ni nazvao ni poslao bilo kakav upit, niti je ponudio bilo kakvu pomoć sa državnog nivoa Željeznicama FBiH, a time i privredi BiH, kaže Džafić.
Ističe kako tvrdnje ministra Forte nisu istinite.
- Ne znam odakle njemu te informacije, ko mu dostavlja od sigurno nekoga od članova uprave preduzeća. Uprava društva se sastala odmah 6. oktobra. Dakle, dva dana od poplava. Ja sam bio na sjednici Vlade 5. oktobra. Vlada nas je tada zadužila da napravimo plan aktivnosti na sanaciji. Poslat je 10. oktobra Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija. U međuvremu su bili radni sastanci sa članovima uprave s obzirom na to da jedan od članova dolazi sa područja Čapljine i bio je stalno na terenu 15 dana. To mu je obaveza po osnovu odluke kojom ga je imenovala uprava da koordinira radovima od Ostrožca prema Donjoj Jablanici, pojašnjava.
Dodaje kako je naredna sjednica bila 16. oktobra.
- Utvrđen je rebalans Plana poslovanja, gdje su uneseni sa finansijskog aspekta i sa aspekta procesa javnih nabavki svi ovi radovi koji su neophodni da se urade. Tako da se uprava redovno sastajala. Također, imali smo i jučer sjednicu. Ja sam kao generalni direktor u stalnom kontaktu bio sa Vladom FBiH, Uredom premijera i federalnom ministricom. Kod nje smo imali sastanak direktor Autocesta i ja 11. oktobra. Njegove tvrdnje apsolutno ne stoje, da ne bih iskoristio kakvu težu riječ u vezi s njegovim obrazloženjem. Zašto on to prebacuje odgovornost na Željeznice, meni nije jasno. Ako ima nešto da treba stručno da se obrati, ja sam spreman u svakom momentu dostaviti i dokaze i pokazati šta je istina. Ovo što on izjavljuje, ne stoji, zaključuje Džafić.
Inače, Željeznice FBiH su odmah nakon katastrofe privredi FBiH, BiH i okruženju ponudile alternativne pravce. Tako se današnji gubici svode na 140.000 KM na dnevnoj osnovi.
Radnici sigurni
Ipak, bez obzira na gubitke svim radnicima Željeznica FBiH plate se isplaćuju redovno zajedno sa pomoći. Trenutno se pregovara i o novom kolektivnom ugovoru, a radnici kako nam je potvrđeno, neće osjetiti gubitke i imaće redovna primanja.
Naime, Željeznice FBiH ovakvu pozitivnu situaciju duguju upravo aktuelnom menadžmentu kompanije, koji je u prethodnoj godini ostvario najbolji poslovni rezultat u zadnjih 31 godinu. Željeznice FBiH su u 2023. godini ostvarili neto dobit od 18 miliona KM, a ukupni prihodi kompanije su iznosili rekordnih 145 miliona KM.
(Vijesti.ba)