19.10.2024 / 16:09 BiH - 10. Sajam u Tuzli

Na štandovima žena sa sela ima svega: Od kupinovog vina do ajvara sa vrganjima

U Tuzli je danas održan 10. Sajam žena sa sela. Domaći proizvodi su sve traženiji, što se moglo vidjeti po posjeti štandovima na kojima su izloženi domaći proizvodi, hrana, piće, odjevni predmeti, slatkiši, voće, povrće...

Sajam je dio projekta Mreže žena u Podrinju i Udruženja „Vive žene“ Tuzla koji promoviše ženu, osnažuje njenu ulogu na selu kao glavnog proizvođača hrane, pomaže joj da plasira proizvode i ostvari dobit.

Iako je goodina u poljoprivredi bila teška, zbog suše koja je zadesila BiH, žene iz Podrinja su ipak uspjele proizvesti velike količine povrća i voća od kojeg su psremale zimnicu, džemove, kolače i još mnogo toga.

„Mi se borimo i proizvoli smo kao i prošle godine svega. Proizveli smo kupinovo vino, sokove od maline i kupine. Uspjeli smo, izborili smo se. Malo je manja količina nego prošla, ali kvalitetnija sigurno. Imam registrovano poljoprivredno gazdinstvo. Mi živimo od toga. Nas četvero živimo od toga. Kada sve saberemo, imamo neke plate kao da radimo u nekom javnom sektoru. Zadovoljni smo. Ovo nije lagan posao. Ja uvijek ponavljam da je seljački život vrlo težak. Ali i moraš i voliš, na kraju krajeva“, ističe Suada Obradović iz Bratunca.

Atrakcija na sajmu je bio zeleni ajvar sa vrganjima koji pravi Olivera Stanišić iz Vlasenice. Kaže da je ovo prva godina da je počela praviti ovakav ajvar, ali ne i posljednja.

„Ideja je došla iz Srbije. Vidjela sam da oni prave za italijansko tržište samo njima namijenjeno i poznat je jug Srbije po ovom ajvaru. Samo zelena paprika i vrganji idu u ovaj ajvar, bez patlidžana i crvene paprike“, ističe Olivera.

U projektu je trenutno oko 100 žena. Njima pomažu i muževi jer žena teško može biti osnažena bez podrške porodice.

„Pored prerade voća i povrća, žene se počinju baviti seoskim turizmom. Nude smještaj, proizvode hranu u svojim gazdinstvima, tako da se ta priča širi“, kazala je Mima Dahić iz UG „Vive žene“ Tuzla.

Prodajom svojih proizvoda na sajmovima žene jačaju kućni budžet, postaju ekonomski neovisnije i promovišu selo kao mjetso gdje ima života.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo