02.10.2024 / 07:52 Svijet - Slučaj stoljeća

Počinje pravna bitka: Vlasnici aviona traže 3 milijarde dolara zbog gubitaka u Rusiji

Počinje pravna bitka: Vlasnici aviona traže 3 milijarde dolara zbog gubitaka u Rusiji
Foto: Ilustracija

Ove sedmice u Londonu počinje pravna bitka radi stotine zapadnjačkih aviona koji su ostali nasukani u ruskim aeodromima nakon početka rata u Ukrajini.

Više od 500 aviona, procijenjenih na 10 milijardi dolara, ostalo je u Rusiji nakon februara 2022, a zapadni iznajmljivači uspjeli su vratiti tek dio. Većina ih je ostala u Rusiji i sada ih koriste ruski avio prevoznici.

Za avione treba platiti visoke račune održavanja, pa njihovi vlasnici, uglavnom firme za iznajmljivanje aviona, pokušavaju osigurati isplate od osiguravajućih društava. Vlasnici aviokompanija tako sada tuže britanske osiguravajuće kuće AIG, Chubb i Lloyd‘s, optužujući ih da nisu pokrili dugove koji su nastali radi aviona.

Riječ je, piše Financial Times, o jednom od najsloženijih i najskupljih slučajeva koji su ikad bili saslušani na londonskom Visokom sudu, a zapadni osiguratelji smatraju da se slučaj treba saslušati na sudu u Moskvi, umjesto u Londonu, prensoi Jutarnji.hr.

Uglavnom je riječ o Boeing i Airbus avionima, a među frmama koje traže novac od osiguravatelja je i najveća svjetska kompanija za leasing komercijalnih aviona, AerCap. Svi zajedno pred sudom traže da im se isplati ukupno 3 milijarde dolara. U slučaju da izgubi parnicu, sektor avio osiguranja suočava se s potencijalno najvećim gubitkom u historiji , gubici bi premašili one nakon 11. septembra.

Financial Times piše kako će osiguravatelje predstavljati najistaknutiji engleski trgovački odvjetnici, a Ned Beale, voditelj komercijalnih sporova u advokatskoj kancelariji Hausfeld, rekao je za britanski medij kako su "interesi londonskog tržišta osiguranja izravno suprotstavljeni interesima avio industrije, te kako će se poraženi u parnici morati suočiti s iznimno velikim financijskim posljedicama."

Ono što će britanski sud morati ustvrditi jest vrijede li police osiguranja i u posebnim slučajevima, kakav je ratni sukob. Da bi to učinio, sudac mora odlučiti o pravnom uzroku - je li avion zaplijenila ruska država ili su ga ukrale tamošnje avio kompanije.

Financial Times piše i kako su zapadni iznajmljivači već ranije zasebno sklopili nagodbe s brojnim ruskim avio firmama i njihovim osiguravateljima, te im je tako u 2023. isplaćeno ukupno 1,3 milijarde dolara.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo