Predstavnici Federalnog ministarstva trgovine razgovarali su u četvrtak s predstavnicima GIZ-a i Asocijacije e-commerc o problemima s kojima se susreću trgovci koji prometuju putem elektronske trgovine.
Tom prigodom predstavnici Asocijacije prezentirali su projekt Inovacije i digitalizacija malih i srednjih poduzeća u BiH kroz koji su definirali i nekoliko preporuka za olakšano poslovanje elektronskim putem, izvijestilo je Federalno ministarstvo trgovine (FMT).
Dva su glavna problema u oblasti e-trgovine, a koji se odnose na pitanja iz nadležnost Federalnog ministarstva trgovine. Prvi se odnosi na deklaraciju odnosno na različite propise koji se primjenjuju u dva entiteta poput roka trajanja proizvoda, a što otežava trgovcima poslovanje.
Drugi se odnosi na propisana posebna skladišta za online trgovinu, što za online trgovce predstavlja dodatni trošak i organizacijski izazov.
Na sastanku su sagledane mogućnosti harmonizacije propisa, kako bi se olakšalo poslovanje u e-trgovini.
Predstavnici Federalnog ministarstva trgovine upoznali su prisutne o dinamici izrade zakonskih okvira koji tretiraju ovu oblast.
Zaključeno je da je neophodno raditi na harmonizaciji zakona između FBiH i RS-a u skladu s EU praksama, posebno u vezi s označavanjem roka trajanja proizvoda.
Također, neophodno je i prilagođavanje propisa koji se odnose na skladištenje robe za online trgovinu, kako bi se smanjili dodatni troškovi i organizacijski problemi za trgovce, a u cilju unaprjeđenja poslovnog okruženja za mikro, mala i srednja društva u BiH, omogućavajući im efikasnije poslovanje i bolju konkurentnost na tržištu.
(Vijesti.ba / Fena)