08.09.2024 / 13:09 Regija - Alarmantno stanje

Djeca u Hrvatskoj nespremna za upis u školu: 'Pokušavaju zumirati slike u slikovnicama'

Djeca u Hrvatskoj nespremna za upis u školu: 'Pokušavaju zumirati slike u slikovnicama'
Foto: Ilustracija
Više od četiri hiljade dječaka i djevojčica dobilo je odgodu upisa u prvi razred osnovne škole u Hrvatskoj.

Prema izvještajima Dnevnika Nove TV, čija ekipa je prikupila podatke po županijama, tačno 4.044 djeteta dobila su ovu odgodu jer nisu ispunila niti osnovne uslove za polazak u školu.

Razlozi zbog kojih se djetetu odgađa početak osnovnoškolskog obrazovanja su brojni, od zdravstvenih i psihofizičkih do socijalne nezrelosti ili problema s grafomotorikom.

Od svih županija jedino još Grad Zagreb nema konačan broj rješenja za odgodu, no obično se ta brojka u metropoli kreće oko 900. U Splitsko-dalmatinskoj županiji ove je godine 479 odgoda.

“Radi se o općoj nezrelosti djece za polazak u školu, ali imamo i zahtjeva roditelja. Radi se o manjem broju u odnosu na mišljenja povjerenstava”, otkrio je Tomislav Đonlić iz Upravnog odjela za prosvjetu Splitsko-dalmatinske županije.

Predsjednica Udruženja direktora osnovnih škola Antonija Mirosavljević kaže da se svake godine kod djece vidi sve više problema u nerazvijenoj finoj motorici i grafomotorici.

“Učenici ne znaju držati olovku kada dođu u školu, ne znaju pratiti crtu na papiru, ne znaju precrtati nešto s papira”, kazala je.

Na pitanje je li kriva tehnologija, stručnjaci odgovaraju da je to svakako jedan od problema.

“Djeca previše vremena provode pred ekranima. Lica koja svijetle u mraku i famozno plavo svjetlo. Mi se udaljavamo od prirode, mi se udaljavamo iz nekih različitih situacija koje nam stvaraju uvjete za učenje”, kaže izv. prof. dr. sc. Katarina Pavičić Dokoza, direktorica poliklinike Suvag.

Mirosavljević je dala primjer kako tehnologija utječe na djecu vrtićke dobi.

“Naprimjer, kada djeca u vrtićkoj dobi dobiju slikovnicu, unutar slikovnice pokušaju povećati cvjetić, kao što to rade na mobilnim ekranima”, rekla je.

Pogrešno je djecu učiti općem znanju kao pripremu za školu. Važnije je dijete učiti socijalizaciji, brizi o sebi, naučiti ih put od kuće do škole, kao i da prepoznaju opasnost na cesti, ističe Mirosavljević. Predškola je u ovom smislu izuzetno važna, ali puno toga ovisi i o roditeljima, slažu se stručnjaci.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo