Ova inicijativa dolazi u kontekstu stalno rastućeg tržišta za polovni namještaj, odjeću i opremu, a uklapa se u IKEA-ine ciljeve održivosti time što potiče ponovno korištenje predmeta kako ne bi završili kao otpad. Također bi pomogla kompaniji da ostvari veću zaradu od preprodaje vlastitih proizvoda.
"Nakon decembra ćemo odlučili o sljedećim koracima. Počinjemo u Oslu i Madridu, no imamo veće ambicije", izjavio je glasnogovornik IKEA-e.
Prodaja polovnog namještaja vrlo je popularna na internetu, a na eBayu i britanskom Gumtreeju IKEA namještaj je među popularnijim.
U prošlosti su aktivisti za zaštitu okoliša kritikovali proizvođače namještaja zbog ogromne količine plastike koja se nakuplja u okolišu, pri čemu je velik dio otpada odlazio u mora. Problem se pogoršao zbog navale jeftinog namještaja koji potiče ljude da jednostavno bace namještaj koji ne žele jer je novi jeftin.
Aktivisti su redovito isticali važnost kružne ekonomije, pri čemu je cilj višestruko korištenje predmeta. Ako je kompanija odgovorna za preprodaju vlastitih proizvoda, tada bi mogla postojati motivacija za izradu trajnijih i samim time održivijih proizvoda.
Dodatno, razvoj vlastitog internetskog tržišta bi omogućio švedskom trgovcu da se manje fokusira na svoje fizičke trgovine, a više na rastući sektor internetske prodaje i usluga montaže.
Oglase na Ikea Preowned platformi postavlja prodavač, a IKEA algoritmi generišu detalje o predmetu, uključujući mjere i originalnu maloprodajnu cijenu. Trenutno prodavači mogu dobiti uplatu bankovnim prijenosom bez dodatnih naknada ili primiti IKEA poklon karticu s dodatnih 15% na iznos kupovne cijene namještaja.
(Vijesti.ba)