Izvršni direktor Starbucks-a Laxman Narasimhan podnosi ostavku nakon samo godinu dana na toj poziciji, saopćila je kompanija u utorak.
Kompanija se suočava s izazovima, a na mjesto novog predsjednika i izvršnog direktora, s efektom od 9. septembra, imenovan je izvršni direktor Chipotlea Brian Niccol. Dionice Starbucks-a su skočile za više od 13% u premarket trgovini, dok su dionice Chipotlea pale za 8%.
Niccol vodi lanac restorana inspirisanih meksičkom kuhinjom od 2018. godine, a Starbucks navodi da je postavio "nove standarde u industriji i postigao značajan rast i stvaranje vrijednosti", ističući kako su prihodi kompanije porasli za gotovo 800% tokom njegovog mandata, piše CNN.
"Brian je nosilac kulture koji donosi bogato iskustvo i dokazanu sposobnost vođenja inovacija i rasta," rekla je Mellody Hobson, nova vodeća nezavisna direktorica Starbucksa, u saopštenju. "Naš odbor vjeruje da će on biti transformativni lider za našu kompaniju, naše ljude i sve koje služimo širom svijeta."
Narasimhan, koji također napušta odbor, preuzeo je Starbucks u martu 2023. godine, a kompanija se uglavnom borila pod njegovim vodstvom. Nedavno su prodaje kompanije pale za 3% globalno u prodavnicama koje su otvorene barem godinu dana, uključujući pad od 2% na domaćem tržištu Sjeverne Amerike.
Problemi Starbucks-a odražavaju zamor potrošača od visokih cijena u lancima hrane, restoranima i prodavnicama nakon godina rasta cijena. Također otkrivaju pukotine u poslovnom modelu Starbucks-a, koji se promijenio u odgovoru na zahtjeve kupaca, prelazeći sa pretežno kafića za sjedenje na uglavnom drive-thru i mobilni preuzimanje.
"Suočavajući se s nekim izazovnim preprekama, Laxman je bio usmjeren na poboljšanje poslovanja kako bi zadovoljio potrebe naših kupaca i partnera. Svi mu želimo sve najbolje i znamo da će postići velike stvari u budućnosti," rekla je Hobson.
Iznenadna promjena na vrhu dolazi usred padajućih dionica, koje su pale za 17% ove godine, i tekućih pregovora s aktivističkim investitorom Elliott Investment Management.
"Iako se dio usporavanja može pripisati sporijem potrošaču koji smanjuje troškove, veliki dio je također rezultat pogoršanja iskustva u prodavnicama i nedostatka inovacija u područjima poput hrane," rekao je Neil Saunders, analitičar maloprodaje i generalni direktor u GlobalData Retail, u bilješci.
"Zbog toga Starbucks već neko vrijeme gubi udio na tržištu u korist manjih, nezavisnih kafića i drugih konkurenata, a Narasimhanov neuspjeh da ovo uvjerljivo riješi iritirao je investitore," rekao je Saunders.
Saunders je rekao da će Niccolovo "duboko iskustvo u ugostiteljstvu biti korisno dok Starbucks prolazi kroz koktel izazova uključujući povećane troškove, probleme s radnom snagom, operativnu neefikasnost i rastuće nezadovoljstvo među kupcima."
Drugi faktor koji je vjerovatno doveo do Narasimhanove smjene bilo je nezadovoljstvo bivšeg izvršnog direktora Starbucksa Howarda Schultza. On je u viralnom pismu na LinkedIn-u u maju gotovo otvoreno kritikovao vođenje svog nasljednika, napisavši da su američke operacije lanca "primarni razlog pada kompanije u nemilost."
Schultz je u izjavi za Wall Street Journal rekao da Niccol ima njegovo "poštovanje i punu podršku."
(Vijesti.ba)