01.08.2024 / 10:30 Dijaspora - Brčko distrikt BiH

BHdiaFor okupio više od 80 učesnika iz BiH i dijaspore

Najveći poslovni skup dijaspore u BiH BHdiaFor okupio je u Brčko Distriktu BiH više od 80 učesnika iz naše zemlje i inostranstva. Deveto izdanje Biznis foruma bh. dijaspore, održano uz podršku Vlade Sjedinjenih Američkih Država putem USAID projekta "Diaspora Invest", pružilo je priliku za stimulisanje investicija i uspostavljanje poslovne saradnje između domaćih kompanija i onih kojima rukovode ili u kojima rade članovi bh. dijaspore.

Pod sloganom “Investicija u siguran rast” omogućeni su direktni B2B susreti te predstavljena bogata ponuda brčanskog kraja. Zaključeno je da ovo područje ima izrazito veliki razvojni potencijal i idealna je destinacija za ulaganja iz dijaspore.

USAID je kroz projekat “Diaspora Invest” uspostavio grant program za podršku produžecima, a o uspješnoj saradnji i rezultatima ovog projekta govorila je Emily Coffman Krunić, zamjenica direktorice misije USAID-a u BiH.

"Ova partnerstva su odraz naše zajedničke vizije, opredjeljenja i odlučnosti da radimo na stvaranju ambijenta u kojem svi u BiH, jednako kao i dijaspora, imaju priliku da ostvaruju svoje ambicije i da zajednički napredujemo. Brčko distrikt je primjer drugima i već sada su svjedoci povećanih ulaganja u lokalnu zajednicu. USAID je jedna od prvih organizacija koje su prepoznale potencijal bh. dijaspore. Proteklih sedam godina neumorno smo radili te osigurali podršku za preko 200 startupa i firmi iz dijaspore koje su u ranim fazama svog poslovanja. Ta privredna društva su generisala preko 2.800 radnih mjesta u 74 grada i mjesta, od čega je značajan broj u nerazvijenim područjima. Preko tri četvrtine njihovog plasmana je na tržišta Evropske unije i Sjeverne Amerike", izjavila je Coffman Krunić.

Forum je otvorio gradonačelnik Brčkog prim. dr. Zijad Nišić, koji je istakao da ovaj događaj treba da bude mjesto s kojeg će početi konstruktivnija saradnja za smanjivanje distance između dijaspore na sedam kontinenata svijeta i Brčko distrikta.

"Svaki peti zalogaj u BiH je ono što nam daje dijaspora jer statistički od 20 milijardi budžeta BiH, čak 4 milijarde dolazi od transfera dijaspore. Zbog toga je važno da institucije ustanove ministarstvo dijaspore koje bi bilo dio zakonodavne vlasti. Kad bismo išli tom analogijom, trećina poslanika u našoj skupštini bi bila iz reda dijaspore. Zamislite kolika bi to bila snaga, inovacija, implementacija iskustava, znanja i radnih navika u inostranstvu i da oni oblikuju ne samo život lokalne zajednice, već i svoj život i karijere. Neki su to nazvali 'porez na domovinu'. Oni su u svakom pogledu jednaki sa građanima Bosne i Hercegovine", rekao je Nišić.

Da dijaspora ima neizmjerni značaj za naše društvo i ekonomiju, istakao je na početku skupa Miroslav Geljić, šef Odjeljenja za evropske integracije i međunarodnu saradnju u Vladi Brčko distrikta BiH.

"Kao dokaz naše opredijeljenosti da radimo na uspostavi i unapređenju suradnje s našim iseljenicima jest i izrada strateškog dokumenta usmjerenog na gospodarski razvitak, pružanje usluga, poticanje investicija i stvaranje povoljnih uvjeta za poslovanje i povratak naših iseljenika u matičnu sredinu", kazao je Geljić.

Brčko distrikt BiH je prošle godine uveo registar dijaspore koji služi kao ključna tačka za povezivanje iseljenika sa njihovim korijenima. Svi oni su pozvani da se upišu u registar. Učesnicima skupa prikazan je promotivni video te najavljena izgradnja poslovne zone Studen Business Center, koja će zapošljavati više od hiljadu ljudi.

O načinima i metodama uspostavljanja saradnje sa dijasporom, kao i naporima lokalne vlasti, ali i državnih institucija, slušali smo na panelu "Kako uspostaviti uspješnu i dugoročnu saradnju sa dijasporom", a neprocjenjiva iskustva na ovom polju podijelili su direktori kompanija podržanih kroz dijasporske investicije.

Redžo Muratović, stručnjak na čelu ILUM Industrijskih rješenja, kompanije koja osim u BiH svoje poslovnice ima i u Austriji i Sloveniji, već 30 godina živi u Austriji, a nedavno se odlučio udružiti snage s kolegom i investirati u otvaranje kompanije u našoj zemlji.

"Ljubav prema domovini nas je potakla na razmišljanje, a uz sve informacije koje smo dobili, shvatili smo da ima dosta potencijala, vidjeli smo mnogo pozitivnih stvari. Imamo dobar poredak jer smo otvorili firme u Austriji i Sloveniji i vidjeli da je jako jednostavno u Brčkom riješiti sve neophodne korake za registraciju, čak i za strane državljane. Svakog mogu ohrabriti, posebno one koji duže vrijeme razmišljaju, da poduzmu taj korak, jer je jako jednostavno i ima mogućnosti za uvezivanje, za izvoz na evropsko tržište, za podsticaje i sredstva", poručio je Muratović, čija kompanija ima klijente u Njemačkoj, Belgiji, Holandiji...

Govoreći o podsticajima koji se investitorima nude u Brčko distriktu BiH, mentoringu i mogućnostima za mlade ljude, poručeno je da Brčko distrikt BiH nije samo poznato po najvećem broju ljudi koji žive van granica BiH, već i kao primjer dobrih investicija.

"Ono što Brčko može da ponudi dijaspori je sektor poljoprivrede koji se najviše razvija na ovim prostorima, svakako i sektor proizvodnje, a generalno Bosni i Hercegovini, dijaspora je zainsteresovana za razne sektore, od metaloprerađivačke industrije, do drvnog sektora, turizma, solarne energije pa do ekoloških projekata", istakao je direktor Agencije za unapređenje stranih investicija u BiH (FIPA) Marko Kubatlija.

Na info sesiji USAID Diaspora Investa predstavljen je program dodjele bespovratnih sredstava putem Investicijskog fonda za dijasporu Brčko distrikta BiH, a dodatna prilika za umrežavanje pružena je u večernjim satima kroz “Networking fair”.

Drugog dana Foruma održane su radionice sa ekspertima i eksperticama iz bosanskohercegovačke dijaspore o značaju povratka investitora u Brčko, kao i potrebi za dodatnim brendiranjem za podizanje Bosne i Hercegovine na viši nivo na globalnoj sceni. U ulozi predavača bili su Edževit Mešalić, osnivač i direktor ECKOO PTY LTD te osnivač Fondacije Laila, Nikola Krivokapić, osnivač NK Grupe i Leyla Mattison, osnivačica i direktorica Beyond Branding Agency.


(Vijesti.ba)

Izdvajamo