13°C
Mostar 19°C
Tuzla 17°C
Banja Luka 18°C
Bihać 16°C

24.07.2024 / 13:10 Kultura - Na dvije lokacije

Dilberović: Ljetnim kinom želimo privući turiste i obogatiti kulturnu ponudu Mostara

Dilberović: Ljetnim kinom želimo privući turiste i obogatiti kulturnu ponudu Mostara
Foto: FENA

Turistička zajednica Grada Mostara, Francuski institut iz Sarajeva i Mostara te Institut Yunus Emre organizuju ljetno kino koje će u ovom gradu biti otvoreno od 25. jula do 7. augusta.

- Ljetno kino će se od 25. 7. do 1. 8. nalaziti u gradskom parku Zrinjevac, a od 1. do 7. augusta na platou ispred Hamama u Starom gradu.

Sutra je otvaranje u 20 sati i bit će prikazane dvije projekcije. U parku će biti prikazani francuski filmovi različitih žanrova koje nam je ustupio Francuski institut i svi su atraktivni.

U dogovoru s Institutom Yunus Emre ispred Hamama će u istim terminima od 20 sati biti prikazivana po dva turska filma, također različitih žanrova, komedije, akcijski filmovi, a ono što je meni bitno istaknuti da imamo i animirani film za najmlađe uzraste - kazala je direktorica Turističke zajednice Grada Mostara Elvira Dilberović.

Dodala je kako Mostar i njegovi građani to zaslužuju.

- Među ostalim, od Mostara želimo napraviti dobru urbanu turističku priču tako da je ljetno kino jedan od niza projekata koje realiziramo upravo shodno našoj viziji. Ovom prilikom pozivam građanstvo, nadamo se velikom odazivu jer ovo je nešto jako dobro, ulaz je besplatan, stolice su osigurane i nadamo se da će svi uživati i da je to tek početak lijepe priče, te da ćemo je naredne godine proširiti na mnogo duži period tokom ljeta u saradnji s drugim ambasadama u BiH tako da građani imaju priliku vidjeti filmsku produkciju iz različitih zemalja - dodala je Dilberović.

Direktorica Francuskog instituta BiH Loe Lagrange kazala je kako joj je veliko zadovoljstvo biti u Mostaru.

- Znam da ovdje ima puno ljudi koji vole Francusku, njenu kulturu i jezik, zbog toga vjerujem da će sedmica francuskog filma biti veoma uspješna. Odlučili smo učestvovati u ovom prvom izdanju jer se slažemo da kultura ima veoma značajan uticaj na međusobno razumijevanje i daje priliku ljudima da saznaju više jedni u drugima, a to je upravo cilj Francuskog instituta BiH. Odabrali smo 14 francuskih filmova za sve uzraste, a izradili smo i posebnu poštansku markicu pod nazivom "Društveni golub", posvećen vezi Sarajevo '84. i Pariza '24., koje možete kupiti u Francuskom institutu u Mostaru - kazala je Lagrange.

Predstavnik Instituta Yunus Emre u Mostaru Nedžad Peco kazao je kako mu je drago što su dobili priliku prikazati neke od najvažnijih filmova turske kinematografije.

- Jako nam je bitno da prikažemo neke od važnijih filmova i da pokažemo da je u Republici Turskoj kinematografija na zavidnom nivou. Nadam se da ćemo u budućnosti imati priliku sarađivati na nekom većem nivou, vrata našeg instituta uvijek su otvorena za Turističku zajednicu Grada Mostara, ali i sve druge centre koji su voljni sarađivati - kazao je Peco.

Predstavnica Sparkasse banke, generalnog sponzora događaja, Sanela Demirović istaknula je kako je ovo jedan u nizu odličnih projekata koji Mostaru daju potpuno novu dimenziju atraktivnosti.

- Kroz ovakav projekt grad se izdvaja kao turistički centar i postaje prepoznatljiv po svom urbanom duhu, atraktivnim sadržajima i kulturnom životu - naglasila je.

Također, Dilberović je dodala kako broj turista u Mostaru ne mogu znati jer ne postoje instrumenti za to.

- Vidimo da turista ima i da je to u porastu, ali naša vizija je uvođenje instrumenta koji bi zasigurno pokazao koliko turista dolazi u BiH, koliko konkretno dolazi u Mostar, ali mi to sada znamo na osnovu vinjeta, sve ostale brojke nemamo.

Potrebno je izraditi platformu koja će na državnom nivou uvezati relevantne institucije da bismo tačno znali i pratili koliko ljudi dolazi iz kojih zemalja, koliko ostaju, koliko troše, što ih zanima u BiH, koliko ostaju u Mostaru i tako dalje.

Bez toga mislim da ne možemo imati ozbiljnu strategiju, a ako nemate ozbiljnu strategiju onda ne znate ni što oni žele, u kojem smjeru da idete u smislu turističke ponude, sadržaja i tako dalje.

Mi smo mislili da je ljetno kino upravo jedan od načina da se obogati taj turistički sadržaj, ne samo za turiste nego i za građane, jer građani moraju osjetiti da je Mostar turistički grad. Ako naši građani i obrtnici to ne budu osjećali i ne osjete da mogu živjeti od turizma, onda ne možemo govoriti o Mostaru kao nekoj održivoj, atraktivnoj turističkoj destinaciji - kazala je Dilberović.


(Vijesti.ba / FENA)

Izdvajamo