Ustavni sud BiH danas je odlučivati o meritumu zahtjeva Kemala Ademovića u vezi državne šume u Varešu, koju krči britanska firma Adriatic Metals te o zahtjevu 13 poslanika Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH u vezi državne imovine na Jahorini.
Saopćenje prenosimo u cijelosti.
"Zbog iznimnog interesa javnosti Ustavni sud izdaje PRVI DIO SAOPĆENJA ZA JAVNOST koji se odnosi na apstraktnu ocjenu ustavnosti, i to o predmetima o kojima je odlučio u dosadašnjem toku 146. plenarne sjednice, a o odlukama koje budu donesene u nastavku sjednice javnost će biti obaviještena sutra, 12. jula 2024.
U dosadašnjem toku 146. plenarne sjednice Ustavni sud je donio odluke kako slijedi:
U-3/24 – Odlučujući o zahtjevu Kemala Ademovića, u vrijeme podnošenja zahtjeva predsjedavajućeg Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, za ocjenu ustavnosti Odluke o promjeni namjene šumskog zemljišta i privremenom korištenju šumskog zemljišta u druge namjene Vlade Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine FBiH“ br. 89/23 i 100/23; u daljnjem tekstu: Vlada FBiH), Ustavni sud je utvrdio da osporena odluka nije u skladu sa čl. I/1, I/2. i VI/5. Ustava Bosne i Hercegovine. Utvrđeno je da je osporena odluka ništavna i da prestaje važiti od dana objavljivanja te odluke u „Službenim novinama FBiH“. Ustavni sud je naložio Vladi FBiH i Federalnom ministarstvu poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva da preduzmu odgovarajuće korake kojima će poništiti sve odluke i aktivnosti koje su zasnovane na osporenoj odluci.
U-6/24 – Odlučujući o zahtjevu 13 poslanika Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine za ocjenu ustavnosti Odluke o načinu i uvjetima prodaje nekretnina u vlasništvu Republike Srpske koje se nalaze u okviru posebnog područja Jahorina javnim nadmetanjem – licitacijom („Službeni glasnik RS“ broj 114/23), Ustavni sud je utvrdio da osporena odluka nije u saglasnosti s odredbama čl. I/1, I/2. i VI/5. Ustava Bosne i Hercegovine. Također je utvrđeno da je osporena odluka ništavna i da prestaje važiti od dana objavljivanja te odluke u „Službenom glasniku RS“. Vladi Republike Srpske (u daljnjem tekstu: Vlada RS) i Ministarstvu trgovine i turizma Republike Srpske je naloženo da preduzmu odgovarajuće korake kojima će poništiti sve odluke i aktivnosti koje su zasnovane na osporenoj odluci. Ustavni sud je naglasio da je Vlada RS raspolagala državnom imovinom koja je pod zabranom raspolaganja i koja je u isključivoj nadležnosti institucija BiH.
Ove odluke će biti dostavljene podnosiocima zahtjeva u roku od mjesec dana i objavljene u što kraćem roku na internetskoj stranici Ustavnog suda Bosne i Hercegovine.
Sažetak odluka Ustavnog suda br. U-3/24 i U-6/24
Ustavni sud Bosne i Hercegovine je u Odluci broj U-3/24 utvrdio da Odluka Vlade Federacije Bosne i Hercegovine o promjeni namjene šumskog zemljišta i njegovom privremenom korištenju u druge namjene nije u skladu s Ustavom Bosne i Hercegovine. Do istog zaključka Ustavni sud je došao i u Odluci broj U-6/24 koja se odnosi na Odluku Vlade Republike Srpske o načinu i uvjetima prodaje nekretnina u vlasništvu Republike Srpske koje se nalaze u okviru posebnog područja Jahorina javnim nadmetanjem – licitacijom. U obje odluke Ustavni sud je zaključio da se radi o šumskom zemljištu koje predstavlja državnu imovinu koja je pod zabranom raspolaganja, kako je to Ustavni sud utvrdio u svojim ranijim odlukama koje se odnose na isto pitanje. Stoga je zaključeno da Vlada FBiH i Vlada RS nisu bile nadležne da svojim odlukama na bilo koji način raspolažu navedenom državnom imovinom. Ustavni sud podsjeća da je Zakonom o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom Bosne i Hercegovine propisano da privremena zabrana raspolaganja državnom imovinom „ostaje na snazi do stupanja na snagu zakona na državnom nivou kojim se uređuju prava vlasništva i upravljanja državnom imovinom, a koji bi usvojila Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine, odnosno sve dok visoki predstavnik drukčije ne odluči“. Sličnu odredbu sadrže i zakoni o privremenoj zabrani raspolaganja državnom imovinom Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine. Činjenica da Parlamentarna skupština BiH još uvijek nije donijela zakon kojim će regulirati pravo vlasništva i upravljanja državnom imovinom ne može biti opravdanje entitetskim vladama da neovlašteno raspolažu tom imovinom."
(Vijesti.ba)