Da bi BiH krenula dalje kada je u pitanju evropski put i rad na preostalim reformama, neophodno je donošenja državnog budžeta.
Ipak, ministar finansija Srđan Amidžić (SNSD) nije uputio Prijedlog nacrta zakona o Budžetu u zvaničnu proceduru.
Predsjedavajuća Komisije za finansije i budžet Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH Mia Karamehić-Abazović (Narod i Pravda) smatra da je za kašnjenje donošenja državnog budžeta odgovoran isključivo SNSD.
- Zatražila sam od resornog ministarstva da nas u najkraćem roku informiše kada namjerava dostaviti Vijeću ministara BiH navedeni Prijedlog. Ministarstvo je, između ostalog, nadležno za pripremu budžeta, njegovo izvršenje, kao i za finansiranje budžetskih institucija i zato se nadamo da će u roku, a najkasnije do 15 dana, ova informacija biti dostavljena, rekla je Karamehić-Abazović.
Ona pojašnjava da „budžet trenutno stoji u Ministarstvu finansija i trezora BiH“.
- Taj dokument je politički usaglašen što potvrđuju izjave političara iz svih stranaka vladajuće koalicije. Također, usaglašen je i Globalni okvir fiskalne bilance i politika u BiH za razdoblje 2023. – 2025. godine, te je ovo sadašnje odugovlačenje samo pokušaj SNSD-a da ucjenama dobije raspodjelu sredstava od akciza blokirajući državni budžet, normalan rad i stabilan razvoj institucija BiH, međunarodne obaveze koje te institucije moraju izvršiti prema potpisanim konvencijama i ugovorima te - možda najzvučnije u javnosti Plan rasta za Zapadni Balkan u sklopu kojeg Bosna i Hercegovina treba dobiti milijardu eura sredstava, poručila je Karamehić-Abazović u izjavi za Fenu.
S druge strane, da je budžet BiH postao političko pitanje i sredstvo političkih ucjena SNSD-a prema “Trojci”, smatra Šerif Špago, predsjedavajući Kluba Stranke demokratske akcije (SDA) u državnom parlamentu.
- Od tzv. proevropske vladajuće koalicije na državnom nivou, kako sami sebe nazivaju, očekivali smo u najmanju ruku puno više ozbiljnosti i odgovornosti kako bi se pravovremeno usvojio budžet institucija BiH za 2024. prije svega zbog nesmetanog funkcionisanja državnih institucija i izvršavanja njihovih zakonskih nadležnosti. Umjesto toga, Budžet je postao političko pitanje i sredstvo političkih ucjena SNSD-a prema “Trojci”, s ciljem rješavanja financijskih dubioza entiteta RS - kaže Špago.
Po njegovim riječima, predsjednik RS Milorad Dodik i SNSD su od uspostave nove vlasti dobivali od “Trojke” sve što su tražili, čime su uspostavili potpunu kontrolu nad financijskim i sigurnosnim sektorom BiH, rješavali su finansiranje projekata od interesa Dodika i njegovih bliskih prijatelja, a zauzvrat su usvajali navodne evropske zakone, koji u suštini ispunjavaju minimalne standarde koji se traže od BiH a koji bi trebali biti interes svih građana BiH.
- Kao posljedicu rada tzv. proevropske koalicije u koju čelnici “Trojke” svrstavaju Dodika i SNSD, zbog neusvajanja budžeta, dobili smo blokadu imenovanja nosioca pravosudnih funkcija zbog neodobravanja sredstava za formiranje novog Odjela u VSTV-u čime se urušava pravosudni sistem BiH, ne provode se konkursi za prijem novih kadrova u sigurnosni sektor, čime se dovodi u pitanje sigurnost građana a i države Bosne i Hercegovine - kaže Špago.
On, također, navodi da su obustavljeni svi višegodišnji projekti za Ministarstvo odbrane i OSBiH čime je onemogućeno ispunjavanje obaveza iz Programa reformi i potpuno je zaustavljen NATO put BiH.
- Ono što je poseban problem je da tzv. proevropska koalicija, koja je od EU 'dobila na poklon' otvaranje pristupnih pregovora nije u stanju usvojiti budžet, kako bi omogućila kadrovsko jačanje institucija koje trebaju nositi poslove u pregovaračkom procesu i što je još poraznije nisu u stanju usvojiti budžet i dogovoriti reforme kako bi nam na raspolaganju bila sredstva iz Plana rasta u iznosu od oko dvije milijarde KM - upozorava Špago.
Naravno, zaključio je, aktivnosti SNSD-a, između ostalog i neusvajanja Budžeta za 2024. imaju za cilj potpuno urušavanje institucija BiH, a s druge strane nemamo adekvatan odgovor od “trojke” na to antidržavno djelovanje.
(Vijesti.ba)