22.05.2024 / 13:05 Svijet - Stellantis

Šef automobilskog diva: Carine na kineske električne automobile mogu potaknuti inflaciju

Šef automobilskog diva: Carine na kineske električne automobile mogu potaknuti inflaciju
Foto: Stellantis

Stellantis očekuje veliku bitku s kineskom konkurencijom na evropskom tržištu električnih vozila, ali carine neće riješiti problem i mogle bi potaknuti inflaciju, upozorio je danas izvršni direktor multinacionalne automobilske grupe Carlos Tavares.

Carine na uvoz kineskih vozila u Evropu i SAD "velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti", a zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja u uvjetima jeftinije kineske konkurencije, rekao je Tavares na Reutersovom konferenciji o europskoj automobilskoj industriji.

Istodobno mogu samo potaknuti inflaciju u regijama koje ih uvedu i potencijalno pritisnuti prodaju i proizvodnju, dodao je šef Stellantisa.

SAD već najavio 100-postotne carine, čeka se odluka EU
Europska komisija objavit će 5. juna preliminarnu odluku o potencijalnim carinama na uvoz kineskih električnih vozila, a SAD je već najavio 100-postotne carine koje bi trebale stopirati uvoz. Peking je s druge strane zaprijetio recipročnim mjerama.

"Borba s konkurencijom i pokušaji da se apsorbira 30-postotna troškovna prednost Kineza nose sa sobom i društvene posljedice. Vlade u Europi ne žele se trenutno suočiti s tom činjenicom", upozorio je izvršni direktor Stellantisa.

Cjenovna bitka s azijskom konkurencijom bit će žestoka, naglasio je Tavares, dodavši da je razdoblje u kojem preživljavaju samo najjači već počelo.

U oktobru Stellantis je izvijestio da će za oko 1,5 milijardi eura kupiti približno 20 posto udjela u kineskom proizvođaču motora za električne automobile Leapmotoru. Stellantis i Leapmotor osnovali su i zajedničku kompaniju za proizvodnju i distribuciju automobila izvan Kine, s vlasničkim udjelima od 51 odnosno 49 posto.

Cilj je partnerstva povećati prodaju Leapmotora na visoko konkurentnom kineskom tržištu električnih automobila i proširiti njegovu prisutnost u inozemstvu, a prvo ciljano tržište bit će Evropa, poručili su tada.

(Vijesti.ba)

Izdvajamo