S obzirom da uskoro ističe zakonski predviđeni rok za predaju PDV prijava potpisanih novim kvalifikovanim elektronskim potpisom, upozoravamo sve PDV obveznike da se što prije informišu, preduzmu odgovarajuće korake, te izbjegnu prekšjane sankcije.
Kako bi obveznici indirektnih poreza koristili elektronske usluge Uprave za indirektno oporezivanje uz upotrebu kvalifikovanog elektronskog potpisa, kao što je podnošenje PDV prijava ovjerenih na novi način, neophodno je da svaki obveznik prvo zaključi Ugovor o korištenju informacionog sistema za elektronsko poslovanje sa Upravom za indirektno oporezivanje. To je prvi korak koji mora ispuniti svaki PDV obveznik.
Ovjeren i potpisan Ugovor o korištenju informacionog sistema za elektronsko poslovanje sa Upravom za indirektno oporezivanje svaki obveznik podnosi nadležnom pripadajućem regionalnom centru UIO (Banjaluka, Sarajevo, Mostar i Tuzla).
Pored toga svaki poreski obveznik mora izvršiti prijavu zastupnika - fizičkog lica koje će u ime obveznika obavljati elektronsko poslovanje sa UIO (podnositi PDV prijave korištenjem kvalificirane elektronske potvrde). Zastupnik može biti osoba zaposlena kod poreskog obveznika, ili knjigovođa koji priprema PDV prijave za veći broj poreskih obveznika. U svakom slučaju zastupnik je fizičko lice koje mora imati kvalifikovanu elektronsku potvrdu, a to može dobiti kod Uprave za indirektno oporezivanje.
UIO je certifikovano tijelo za izdavanje kvalifikovanih elektronskih potvrda i kao ovjerilac Uprava izdaje kvalifikovane elektronske potvrde fizičkim licima i fizičkim licima zaposlenim kod poreskih obveznika. Zahtjevi za izdavanje kvalifikovanih elektronskih potvrda također se podnose nadležnom regionalnom centru UIO.
Obaveza podnošenja PDV prijava upotrebom kvalifikovane elektronske potvrde za sve PDV obveznike nastupa od poreznog perioda januar 2024. godine i zato svi PDV obveznici moraju poduzeti neophodne korake kako bi bili u mogućnosti da u zakanski predviđenom roku ispune svoje obaveze.
(Vijesti.ba)